Впродовж перших трьох місяців з початку роботи всеукраїнського контактного центру системи безоплатної правової допомоги його операторами прийнято 26 664 вхідних дзвінки від громадян.
Здебільшого телефонні консультації (42% від загальної кількості усіх телефонних дзвінків) стосувались питань пенсійного забезпечення, соціального захисту, зокрема, отримання пільг для учасників АТО, призначення субсидій, виплат аліментів, земельних питань, контактів державних установ та організацій (гарячих ліній), які опікуються питаннями надання правової допомоги переселенцям та учасникам АТО.
Приблизно третину телефонних дзвінків (28%), які надійшли до контактного центру, становили запити інформації про адреси та контактні дані місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги у регіонах. Близько 16% усіх дзвінків – повідомлення про випадки затримання осіб та винесення постанов/ухвал про залучення захисника для здійснення захисту за призначенням, які переадресовані на відповідні регіональні центри з надання БВПД. Решта дзвінків – надання консультацій і роз’яснень з питань отримання безоплатної правової допомоги.
Нагадаємо, єдиний контактний центр системи БПД було відкрито 3 жовтня 2015 року з метою спрощення доступу осіб до безоплатної правової допомоги та оптимізації процедур, пов’язаних із її наданням.
Звертатися на гарячу лінію 0 800 213 103 можна цілодобово. Усі дзвінки до контактного центру в межах України є безкоштовними.
«Оператори контактного центру готові надати будь-яку консультацію з питань, що стосуються роботи системи БПД: уточнити категорії осіб, які за законом мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, місцерозташування та адресу відповідного центру, куди можна звернутися за такою допомогою. Також операторами контактцентру надається консультація про можливості отримання правової допомоги від інших правозахисних організацій, в тому числі недержавних, з якими у центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги налагоджені партнерські відносини. – керівник контактного центру Олексій Лютик. – Без уваги не залишається жодна людина. Ми намагаємося надати максимум інформації усім, хто до нас звертається, навіть якщо телефонний дзвінок не стосується безпосередньо БПД».
ДОВІДКОВО
Контактний центр системи безоплатної правової допомоги надає такі послуги:
- консультування з питань, пов’язаних з наданням безоплатної правової допомоги;
- інформування про гарячі телефонні лінії з питань надання соціальних послуг та захисту прав людини;
- отримання інформації про випадки затримання осіб відповідно до кримінального процесуального законодавства та законодавства про адміністративні правопорушення для призначення таким особам адвоката за рахунок держави;
- забезпечення зв’язку з усіма центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги, надання інформації про їх місцезнаходження, контактні номери телефонів, інші засоби зв’язку;
- забезпечення зворотного зв’язку з питань надання безоплатної вторинної правової допомоги, в тому числі – прийняття скарг на діяльність центрів та адвокатів;
- інформування про можливості отримання правової допомоги від інших організацій, в тому числі недержавних, з якими у центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги налагоджені партнерські стосунки.
Контактний центр розташований у Чернівцях, разом з тим, у поточному році планується відкриття ще одного такого центру – у Сумах.
Облаштування контактного центру високотехнологічним обладнанням, створення необхідного програмного забезпечення та навчання працівників здійснено за підтримки Американської асоціації юристів «Ініціатива з верховенства права» (ABA ROLI) в рамках впровадження програми в галузі реформи кримінальної юстиції за фінансової підтримки Бюро з міжнародних питань у сфері боротьби з незаконним обігом наркотиків та правоохоронних питань (INL) Державного департаменту Сполучених Штатів Америки.
Приєднуйтесь до сторінок Координаційного центру з надання правової допомоги у соціальних мережах:
Facebook YouTube Google+ Twitter