назад

Як громадяни оцінювали якість роботи судів говорили під час круглого столу у Полтаві

9 серпня 2019 року у Регіональному центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області відбулося засідання круглого столу на тему «Обговорення аналітичного звіту, щодо результатів опитування відвідувачів судів у Полтавській області». Захід мав на меті обговорення результатів опитування відвідувачів судів у Полтавській області, яке було проведено в рамках співпраці між Радою суддів України та Програмою USAID реформування сектору юстиції «Нове правосуддя» та презентувати проекти аналітичних звітів, які містять рекомендації для покращення ситуації в судах.

Учасниками зібрання стали працівники системи безоплатної правової допомоги, представники органів суддівського самоврядування і судів та волонтери, що долучалися до проведення анкетувань за допомогою карток громадського звітування (далі – КГЗ).

Модератором заходу був директор Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області Олександр Черчатий.

Очільник системи безоплатної правової допомоги області розповів учасникам про особливості реалізації у Полтавській області проекту «Моніторинг прозорості та доступності судів Полтавської, Харківської та Чернівецької областей через оцінку відвідувачами суду». Він повідомив, що з метою сприяння вирішення проблеми недовіри громадян до судової системи, у рамках співпраці між Радою суддів України та Програмою USAID реформування сектору юстиції «Нове правосуддя» протягом травня-червня на Полтавщині проводилися опитування відвідувачів суду.

У якості волонтерів до проведення опитування долучилися студенти Полтавського юридичного інституту Національної юридичної академії ім. Я.Мудрого, а також і працівники системи безоплатної правової допомоги Полтавської області.

Мета проекту полягала у тому, щоб, оцінивши сприйняття роботи суду та якості його послуг учасниками судових проваджень, виявити ключові проблеми. Опитування проводилася за допомогою карток громадського звітування ( далі – КГЗ). КГЗ – це форма громадського контролю за якістю послуг, що має практичну спрямованість. Загальна мета таких досліджень – надати «постачальникам послуг» та суспільству інформацію про стан якості послуг та визначити шляхи подолання існуючих проблем.

Директор Регіонального центру повідомив, що проведенню опитування передувала клопітка робота. Так, партнери проекту з числа представників Регіонального центру з надання БВПД у Полтавській області, Територіального управління Державної судової адміністрації в Полтавській області , Полтавського юридичного інституту Національної юридичної академії ім. Я.Мудрого та представників районних судів області провели роботу у складі фокус груп, навчання для волонтерів проекту, якими стали студенти та фахівці системи БПД області з питань щодо необхідності проведення опитувань, алгоритму їх здійснення, особливості комунікацій з респондентами.

«Волонтерами проекту була проведена колосальна робота. Опитуванням охоплені 34 суди Полтавської області. Учасниками опитувань стали 3059 респондентів. Протягом липня 2019 року було опрацьовано анкети карток громадського опитування і підготовлено проекти звітів щодо результатів опитування», – додав Олександр Черчатий.

Про оцінку рівня задоволеності громадян якістю окремих аспектів функціонування судів Полтавської області поінформував присутніх заступник директора Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області Ігор Клименко. За його словами проблемних питань в ході заповнення анкет здебільшого не виникало. На пропозицію волонтерів пройти опитування реакція громадян була різною : частина громадян реагували позитивно, так як вважали, що дане анкетування допоможе сприяти покращенню якості роботи суду та суддів, інша частина громадян реагувала негативно, у зв’язку з тим, що не вірять у можливість змінити роботу суду на краще;деякі громадяни відмовлялися, тому що вважали, що заповнення анкети займе багато часу.

В свою чергу деякі із опитуваних нарікали на те, що анкета занадто велика та кількість питань із 65 можна зменшити до найбільш важливих тим самим заощадити час на її заповнення.

Волонтери проекту також повідомили особливості проведення опитувань, реакцію громадян на їх проведення,загальну оцінку якості роботи судів за різними напрямами.

Представники судової гілки влади висловили вдячність волонтерам за проведену роботу та наголосили на важливості проведення таких опитувань задля покращення роботи судів.  Також присутні обговорили проблемні питання, які виникали під час як проведення анкетування, так   і висловили зауваження щодо спрощення питань у КГЗ задля їх сприйняття пересічними громадянами.

Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області працює за адресою: м. Полтава, вул. Європейська (Фрунзе), 37/40.

Полтавський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги знаходиться за адресою: м. Полтава, вул. Європейська, 37/40, тел. (0532) 56-02-88.

Кременчуцький місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги знаходиться за адресою: м. Кременчук, вул. Небесної сотні, 54, тел. (05366) 3-00-38.

Лубенський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги знаходиться за адресою: м. Лубни, вул. Монастирська 17, тел. (05361) 77-479.

Цілодобово функціонує єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги – 0 800 213 103