назад

Як правильно звернутись до органів державної влади розповіла начальниця Селидівського бюро правової допомоги

1UkmC GB9qE

Відповідно до ст.40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні, чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк

22 лютого 2018 року начальниця Селидівського бюро правової допомоги провела правову лекцію для відвідувачів денного перебування територіального центру соціального обслуговування населення міста Селидове на тему «Звернення громадян. Порядок. Строки».

Вимоги до звернення

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку.

Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне). Письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням  дати. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається. Електронне звернення має відповідати всім вимогам письмового звернення, у тому числі містити підпис заявника (заявників) крім електронного цифрового підпису. Отже, електронне звернення може бути виготовлене за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотографії (у тому числі із відображенням підпису заявника) та надіслано з використанням  мережі Інтернет.

Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніше як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 Закону України «Про звернення громадян».

Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов’язковому прийняттю та розгляду (ст.7). Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.

Пам’ятайте! Не підлягають розгляду та вирішенню такі звернення:

–       письмове звернення без зазначення місця проживання або не підписане автором, тобто анонімне звернення;

–       звернення, з якого неможливо визначити суть порушеного питання;

–       повторні звернення від однієї і тієї ж особи до одного і того ж органу (посадової особи) з одного і того ж питання, яке вже було вирішено даним органом (посадовою особою) по суті;

–       звернення-скарга, яка подана із пропущенням зазначених вище строків;

–       звернення, подане особами, які визнані недієздатними у судовому порядку.

Термін розгляду звернення

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду,про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

Права громадянина щодо розгляду заяви або скарги

Згідно зі статтею 18 Закону України «Про звернення громадян» громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, має право:

–           особисто викласти свої аргументи тій особі, яка перевіряла заяву або скаргу;

–           брати участь у перевірці заяви або скарги;

–           ознайомлюватись із матеріалами такої перевірки;

–           подавати додаткові матеріали або вимагати запиту таких матеріалів органом, який розглядає заяву або скаргу;

–           бути присутнім при розгляді заяви або скарги;

–           користуватись послугами адвоката або іншого представника, якщо його повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства;

–          одержати письмову відповідь про результати розгляду поданої заяви або скарги;

–        висловлювати усно або письмово прохання щодо дотримання таємниці розгляду заяви або скарги і вимагати виконання такого прохання;

–           вимагати відшкодування збитків, які були заподіяні внаслідок порушення встановленого порядку розгляду звернень.

За безоплатною правовою допомогою, юридичними консультаціями та роз’ясненнями законодавства звертайтесь до установ системи безоплатної правової допомоги:

Маріупольський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги м. Маріуполь, пр. Нахімова 82, тел : (0629)474-695,

Великоновосілківське бюро правової допомоги – смт. Велика Новосілка, вул. Пушкіна буд.36, тел.: (06236) 2-10-30

Волноваське бюро правової допомоги – м. Волноваха, вул. Центральна,буд.43, тел.: (06244) 4-15-50

Вугледарське бюро правової допомоги – м. Вугледар, вул. Трифонова, буд. 22, тел.: (06273) 6-40-00,

Курахівське бюро правової допомоги – м. Курахове пр.-т Соборний, буд 4, тел.: (06278) 3-15-48,

Мангушське бюро правової допомоги – смт. Мангуш, пр. Миру,буд 70, тел: (06297) 2-34-80

Нікольське бюро правової допомоги – смт. Нікльське вул. Свободи, буд. 87, тел: ( 06246) 2 -03-54,

Покровське бюро правової допомоги – м.Покровськ, вул. Європейська 49, 2 поверх, тел: (0623) 52-19-38

Селидівське бюро правової допомоги – м.Селидове, вул. Карла Маркса, буд 41 а, тел : (06237) 7-47-90

Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги: 0-800-213-103