назад

Як споживачам оформити претензії за неякісні або надані не в повному обсязі комунальні послуги?

У квартирі взимку холодно, тижнями не вивозиться сміття,  але рахунки за комунальні послуги обслуговуючі організації виставляють справно. Щоби відновити свої права, важливо правильно і вчасно оформити претензію. Як це зробити – фахівці Чернівецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги розповідали підопічним Чернівецької міської організації ветеранів.

Варто знати, що за законодавством надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах. Такі договори можуть затверджуватися окремо для різних моделей організації договірних відносин (індивідуальний договір та колективний договір про надання комунальних послуг) та для різних категорій споживачів (індивідуальний споживач, колективний споживач). Договір про надання комунальної послуги укладається між виконавцем відповідної послуги та споживачем або особою, яка за договором або законом укладає такий договір в інтересах споживача, або з управителем багатоквартирного будинку з метою постачання електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку.

Якщо є претензія, потрібно звернутися до виконавця комунальної послуги або управителя багатоквартирного будинку в письмовій формі за поштовою адресою, що вказана в договорі, і повідомити про невідповідність кількісних та/або якісних показників послуг. У зверненні обов’язково зазначається прізвище, ім’я та по батькові, місце фактичного проживання споживача, а також найменування ненаданої, наданої не в повному обсязі або неналежної якості послуги.

«Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) зобов’язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача», – зазначила присутнім фахівчиня системи безоплатної правової допомоги Аліна Зузуля.

Акт-претензія складається виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) та споживачем і повинен містити інформацію про те, в чому полягало ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком, дату (строк), а також іншу інформацію, що характеризує ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості.

Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) протягом п’яти робочих днів вирішує питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або видає (надсилає) споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. У разі ненадання виконавцем (управителем) відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними таким виконавцем (управителем).