назад

Як використовувати соцмережі з користю та не порушувати закон – вебінар для мешканців громад Хмельниччини

Вебінар під назвою «Комунікація в соцмережах: законодавчі обмеження та механізми для ефективного спілкування» для мешканців громад, зокрема працівників бібліотек, організували спільно Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Хмельницькій  області, Громадська організація «Жіночий Антикорупційний Рух» та Хмельницька обласна універсальна наукова бібліотека спільно з партнерами. В якості спікерки до заходу також долучилася координаторка ініціативи «Активна Громада Хмельницького» Юлія Мазур.

Говорили про те, як законодавство регулює поширення інформації в соцмережах, а також інструменти, які можна використовувати, щоб зацікавити аудиторію.

Виконувачка обовʼязків директора Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Хмельницькій області Ольга Чорна наголосила, що законодавство встановлює низку вимог щодо розміщення фото інших осіб в соцмережах.

«Відповідно до частини 1 статті 308 Цивільного кодексу України, фотографії, на яких зображено фізичні особи, можуть бути публічно показані та розповсюджені лише за згодою цих осіб», – наголосила юристка.

Ольга Чорна також наголосила на заборонах, зумовлених запровадженням в Україні воєнного стану. Так, сьогодні заборонено оприлюднювати інформацію про точні цілі та обʼєкти ураження, переміщення військових, розташування військової техніки тощо. За порушення цих обмежень особі загрожує позбавлення волі від 5 до 8 років, або — якщо це призвело до тяжких наслідків, зокрема до загибелі людей, військовослужбовців, знищення техніки, — це вважається особливо тяжким злочином і передбачає позбавлення волі на строк від 8 до 12 років (стаття 114-2 Кримінального кодексу України).

Як зазначила начальниця відділу комунікацій та правопросвітництва регіонального центру Оксана Банкова, у липні цього року частка користувачів різних соціальних мереж в Україні становила майже 77%, а найпопулярнішими соціальними мережами є «Ютуб», «Інстаграм» та «Фейсбук».

Досвідом роботи в соцмережах поділилася голова Громадської організації «Жіночий Антикорупційний Рух» Альона Береза. За її словами, будь-яка активність повинна передбачати медійну складову, зокрема висвітлення інформації в соціальних мережах. Альона Береза рекомендувала обирати для себе ті соціальні мережі, в яких точно є ваша аудиторія, бути готовими регулярно працювати з різними видами контенту, змінювати його формат за потреби.

Представниця ініціативи «Активна Громада Хмельницького» Юлія Мазур розповіла, як розпізнавати у соцмережах фейки та маніпуляції, яким повідомленням варто довіряти, а які – ретельно перевіряти.