Серед клієнтів системи надання безоплатної правової допомоги 59% складають жінки. Найчастіше вони звертаються за консультаціями та роз’ясненнями з правових питань, у той час як чоловіки частіше потребують захисту та представництва у суді, допомоги у складенні заяв, скарг та інших документів правового характеру.
«Система БПД гарантує рівні можливості для жінок і чоловіків у доступі до правової допомоги. З 2018 року ми впроваджуємо Ґендерну стратегію системи надання безоплатної правової допомоги, мета якої – є досягнення паритетного забезпечення рівних прав та можливостей жінок та чоловіків. Жінки стабільно становлять більшість клієнтів, які звертаються за безоплатною правовою допомогою. Розуміння їхніх потреб, а також проблем, з якими вони стикаються, вимагають від працівників системи БПД поглиблених знань у сфері ґендерної рівності», – зазначила перша заступниця директора Координаційного центру з надання правової допомоги Оксана Василяка.
З початку цього року до системи надання безоплатної правової допомоги звернулися понад 206 тис. жінок (59%) та понад 143 тис. чоловіків (41%).
Жінки частіше зверталися за безоплатною первинною правовою допомогою – консультаціями та роз’ясненнями з правових питань. Від них надійшло понад 191 тис. таких звернень (60%), у той час як від чоловіків – понад 127 тис. (40%).
«Найчастіше жінки хочуть отримати відповідь на своє правове питання, потребують консультації, цікавляться можливістю вирішення проблеми шляхом медіації. А чоловіки найчастіше потребують допомоги в складенні заяв, скарг та інших документів правового характеру», – розповідає начальниця відділу з питань гендерної політики, запобігання та протидії домашньому насильству управління забезпечення доступу до правової допомоги Діана Бабаян.
А от щодо безоплатної вторинної правової допомоги, то тут кількість звернень від чоловіків трохи більша – понад 15,8 тис. (51,5%). Від жінок надійшло понад 14,8 тис. звернень (48,5%).
«Чоловіки найбільше потребують допомоги в захисті у справах про адміністративні правопорушення та кримінальних провадженнях, звертаються до системи БПД щодо представництва їх інтересів у судах. А от жінки за видами отриманих послуг БВПД найчастіше потребують допомоги в складанні процесуальних документів», – говорить Діана Бабаян.
Щодо питань, з якими люди звертаються до системи БПД, то і серед жінок, і серед чоловіків на першому місці – державні допомоги, виплати, компенсації. На другому місці серед правових проблем жінок – стягнення аліментів на утримання дітей, а серед чоловіків – оскарження рішень, дій та бездіяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування. На третьому місці у жінок, – укладання та розірвання шлюбу, а у чоловіків – питання, пов’язані з укладенням, виконанням, розірванням договорів, визнання їх недійсними.
Як отримати безоплатну правову допомогу:
- Отримати усну консультацію з вашого правового питання можна у контакт-центрі системи БПД за номером: 0 800 213 103
- Якщо вам зручно отримати правову допомогу письмово, напишіть у телеграм-бот.
- Або завітайте до найближчого з наших бюро: https://bit.ly/bpd_buro
- Готові правові консультації можна переглянути на довідково-інформаційній платформі правових консультацій WikiLegalAid.
Тут зібрані усі сервіси доступу системи безоплатної правової допомоги: https://linktr.ee/legalaid.gov.ua