назад

Житомирщина: розʼяснюємо права людини у співпраці з партнерами

Правопросвітництво не менш важливе, ніж надання правової допомоги. Адже розповідаючи людям про їхні права, розʼяснюючи норми законодавства, ми допомагаємо їм уникнути юридичних проблем у майбутньому.

Від початку червня представники Житомирського місцевого центру з надання БВПД уже провели низку таких заходів для різноманітних категорій громадян.

Система БПД завжди радо долучається до ініціатив партнерів, а також запрошує до співпраці усіх зацікавлених для підвищення правової освіти та правової свідомості громадян.

«Загалом діяльність системи БПД спрямована на забезпечення захисту прав широкого кола осіб, а також на підвищення рівня їх правової освіти. Активна робота у партнерській взаємодії з установами та організаціями суттєво сприяє і поширенню інформації про права людини, і оперативному вирішенню правових проблем», – наголошує виконувач обовʼязків директора Житомирського місцевого центру з надання БВПД Андрій Мілютін.

Завдяки консолідації зусиль цього місяця фахівці Житомирського місцевого центру взяли участь у кількох заходах, що мали на меті подолання правового нігілізму серед широких верств населення.

Зокрема, головний юрист центру Денис Нагорний відвідав 7 червня Поліський національний університет. Він провів для студентів першого курсу спеціальності «Право» інформаційно-роз’яснювальний захід.

Розповідаючи майбутнім юристам про право на безоплатну правову допомогу, фахівець центру пояснив, як працює система БПД в Україні, яка її структура, які види правової допомоги можна отримати в бюро правової допомоги. Ознайомив з повноваженнями центру та особливостями співпраці з адвокатами. Поділився особистим цікавим практичним досвідом. Розповідь правника перейшла в жваву дискусію, студенти мали змогу поставити безліч запитань і отримати корисні відповіді та поради.

Система БПД Житомирщини налагодила ефективне співробітництва з Державною службою зайнятості. Правники беруть участь у спільних заходах, консультують клієнтів на базі центрів зайнятості, проводять для них правопросвітницькі та інформаційно-роз’яснювальні зустрічі. Так, 12 червня виконувач обов’язків директора Житомирського місцевого центру з надання БВПД Андрій Мілютін долучився до семінару, який організували фахівці міського центру зайнятості для підоблікових осіб.

Юрист детально розповів про доступ до безоплатної вторинної правової допомоги, роз’яснив порядок її надання соціально незахищеним верствам населення у цивільних та адміністративних справах, поінформував про особливості працевлаштування в умовах воєнного стану.

Питання забезпечення соціального захисту внутрішньо переміщених осіб, на жаль, ще не скоро перестане бутим злободенним. І представники системи БПД Житомирщини добре розуміють всю важливість своєчасності та оперативності надання правової допомоги цій категорії громадян. Саме тому беруть активну участь в різноманітних заходах, присвячених вирішенню нагальних питань ВПО.

13 червня фахівчиня місцевого центру Тетяна Шалль долучилась до інформаційно-роз’яснювального заходу для внутрішньо переміщених осіб, організованого «IREX Ukraine» в межах програми «Єднання заради дії».

Вона розповіла вимушеним переселенцям про їхні права та соціальні гарантії від держави, звернула увагу на питання документування воєнних злочинів, детально висвітлила тему законодавчих новацій воєнного часу.

Пані Тетяна зазначила, що постійний моніторинг звернень від переселенців дозволив виокремити перелік актуальних питань. Це і оскарження відмов органів соціального захисту у призначенні допомоги на проживання, і припинення трудових відносин з підприємствами, які опинилися на окупованих територіях, і особливості спадкування під час воєнного стану, і відновлення втрачених офіційних документів тощо. Трапляються також звернення щодо перенаправлення пенсії, яку отримували у поштовому відділенні за місцем проживання, та відкриття рахунків у банківських установах.

«Проблеми разнопланові, але ж наші фахівці розуміють, що вони потребують оперативного та фахового втручання. А тому докладають усіх зусиль, щоб допомагати ці проблеми розвʼязувати», – говорить Тетяна Шалль.

Спеціалісти центрів та бюро відвідують різноманітні заходи та круглі столи, ініційовані соціальними партнерами, організовують дистанційні пункти доступу, проводять вуличне інформування. Все для того, щоб громадяни отримали корисну правову інформацію та юридичну допомогу вчасно, якісно, максимально зручно. Фахівці системи безоплатної правової допомоги завжди намагаються бути ближчими до громадян.