назад

Зі школярами – про домашнє насильство

25 листопада стартувала щорічна соціальна кампанія «16 днів проти насильства», що має на меті привернути увагу громадськості до проблеми домашнього насильства та спонукати протидіяти цьому явищу. Юристка Регіонального центру з надання БВПД у Хмельницькій області Ольга Чорна зустрілася зі школярами НВК №7 та НВК №31 міста Хмельницького та поговорила з дітьми про основні ознаки домашнього насильства й способи його подолати.

Розпізнати домашнє насильство та протистояти йому 27 листопада навчали учнів 7-го та 8-го класів НВК №7 м. Хмельницького. Інтерактивні бесіди зі школярами провела юристка регіонального центру Ольга Чорна.

Насамперед фахівчиня центру розповіла дітям про інструменти, які встановила держава для запобігання домашньому насильству та покарання кривдників, пояснила, на кого поширюється дія відповідного законодавства.

«Закон діє навіть на колишнє подружжя, незалежно від факту спільного проживання. У випадку існування безпосередньої загрози життю чи здоров’ю особи, що зазнає насильства, щодо кривдника можуть винести терміновий заборонний припис, який забороняє щонайбільше упродовж 10 днів перебувати в місці проживання жертви та контактувати з нею. Можна також звернутися до суду про видачу обмежувального припису, термін дії якого – 1-6 місяців», – зазначила Ольга Чорна.

На завершення бесід юристка запитувала школярів, що для них означає поняття «насильство» та чи можна його подолати. Здебільшого насильство асоціюється в підлітків із болем, стражданнями та травмами. Знищити це явище хоч і важко, та можливо, переконані діти, головне – не замовчувати проблему.

28 листопада фахівчиня центру завітала до четвертокласників Хмельницького НВК № 31, де в доступній формі, за допомогою ігор, відео та цікавих завдань, детально вияснили різницю між виховними методами з боку батьків та домашнім насильством у відношенні батьків до своєї дитини чи інших членів родини один до одного.

В одному з класів Ольга Чорна запропонувала дітям поміркувати над казкою «Попелюшка»: чи має місце в цій історії домашнє насильство? Відповідь однозначна – так. Учні також визначали, які саме види насильства застосовувала мачуха та сестри до Попелюшки, і навіть вигадували способи, як можна було б допомогти головній героїні. Відтак на прикладі казки спільними зусиллями склали алгоритм дій у випадку насильства.

Учні іншого класу своє бачення насильства втілили у малюнках.

«Щоб розірвати коло насильства, слід повідомити про нього: вчасно викликати поліцію, зателефонувати у контакт-центр системи БПД чи звернутися до центрів або бюро правової допомоги по консультацію», – наголосила юристка.