назад

Фахівці системи БПД Луганщини спростували звинувачення у скоєнні адміністративного правопорушення

Протягом останніх восьми років в Україні є території, які є невід’ємною її частиною, проте наразі вони тимчасово окуповані, і для того щоб людям дістатись до них, необхідно у порядку, визначеному законодавством України, пройти контрольний пункт в’їзду-виїзду. Проте іноді порядок порушується, і винні притягаються до відповідальності. Та чи у всіх випадках це законно?

Пані Ірина має статус внутрішньо переміщеної особи, вона проживає на території України, проте час від часу їй необхідно виїжджати до тимчасово окупованої території України, де проживають її родичі. На неї було накладено адміністративне стягнення у розмірі 5100 гривень за перетинання державного кордону України з Російською Федерацією до тимчасово окупованої території України через тимчасово непрацюючий пункт пропуску «Станиця Луганська», проте пані Ірина не перетинала кордон через даний пункт пропуску.

Для того щоб захисти своє порушене право, пані Ірина звернулась до Сєвєродонецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги  та розповіла юристам про те, що прикордонною службою незаконно винесено дану постанову, докази того, що вона перетинала пункт пропуску, є незаконними, і вона хоче захисти своє порушене право.

За справу взявся Ігор Хорольський – адвокат, який співпрацює з системою БПД. Він також підтримував пані Ірину, і вважав, що факт перетинання кордону не підтверджений, а ґрунтується лише на припущеннях.

Адвокат підготував заяву до суду про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення та притягнення до адміністративної відповідальності. Через відсутність складу адміністративного правопорушення в діях пані Ірини суд скасував постанову та закрив справу щодо адміністративного правопорушення.

Довідково. Статтею 251 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів і технічних засобів, що мають функції фото-, відео- та кінозйомки.

Ця справа в Єдиному державному реєстрі судових рішень  https://reyestr.court.gov.ua/Review/100245823