Понад 60 тисяч гривень надміру перерахованої субсидії довелося б сплатити клієнтці Старокостянтинівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за рішенням управління соцзахисту.
Фахівчиня місцевого центру Олександра Боровик оскаржила таке рішення до суду. Наразі провадження у справі закрито.
Клієнтка, яка звернулася по правову допомогу до місцевого центру, отримувала субсидію на оплату житлово-комунальних послуг з вересня 2015 року по квітень 2018 року. Проте в січні 2019 року вона дізналася, що не має права на субсидію, а внаслідок подання недостовірних відомостей щодо місця реєстрації суму субсидії у розмірі понад 60 тисяч гривень знято з рахунків організацій – надавачів послуг.
Ознайомившись з матеріалами справи, заступниця начальника відділу правопросвітництва та надання безоплатної правової допомоги місцевого центру Олександра Боровик підготувала до суду позовну заяву, у якій вказала, що при прийнятті та перевірці документів для призначення субсидії посадові особи припустилися порушень.
Насамперед йдеться про те, що після закінчення строку отримання житлової субсидії структурний підрозділ з питань соціального захисту населення призначає субсидію автоматично, без звернення громадян, які отримували житлову субсидію у попередньому сезоні (крім орендарів та осіб, які отримували субсидію на тверде паливо та скраплений газ). Для цього вони самотужки отримують необхідні відомості, зокрема про склад зареєстрованих у житловому приміщенні осіб. У разі виявлення при перевірках документів із неправильними відомостями, орган соціального захисту населення повідомляє рекомендованим листом отримувача житлової субсидії про припинення її надання, необхідність і терміни повернення надміру виплачених коштів. Це визначено Порядком повернення коштів, надміру виплачених за призначеними субсидіями, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства фінансів України, міністерства юстиції України від 29 грудня 1997 року №39/283/90/5. Водночас жінка, яка звернулася до місцевого центру, такого повідомлення не отримувала.
Адміністративний позов, який подала клієнтка місцевого центру, Хмельницький окружний адміністративний суд прийняв до розгляду та відкрив провадження у справі. У встановлений термін від управління соціального захисту населення до суду надійшов відзив, у якому відповідач по справі зазначив, що кошти, зняті з особових рахунків організацій – надавачів послуг, повернуті. З огляду на те, що суб’єкт владних повноважень виправив оскаржувані порушення, ухвалою суду від 21 червня 2019 року провадження у справі закрито.