назад

Кожна людина хоча б раз у своєму житті потрапляла у ситуацію коли у магазині береш з вітрини товар по «акційній» ціні, а на касі цей товар пробивають по іншій.

Звісно «акційні» ціни приваблюють і спонукають до його придбання, але більшість покупців, що потрапляють у такі ситуації не намагаються відстоювати свої права споживача, оскільки різниця в ціні невелика, а часу для вирішення даного питання немає або ж навпаки як діяти далі багато хто просто не знає.

Про те, як діяти покупцю коли ціна на полиці магазину не відповідає ціні в чеку розповіла юристка Балтського бюро правової допомоги Подільського місцевого центру з надання БВПД Ірина Бондар в інтерв’ю ТРК «ZarenTV».

Чи повинен продавець при розміщенні товару слідкувати за цінниками?

Людина повинна знати, що обов’язком продавця є до моменту придбання товару, надати споживачу необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформація про товар, забезпечивши цим здійснення свідомого та компетентного вибору. А у разі не надання інформації або надання недостовірної інформації це вже є порушенням законодавства.

Розмістивши товар на вітрині магазину та вказавши його ціну продавець здійснює публічну пропозицію про укладення договору купівлі-продажу. Разом з тим продавець бере на себе зобов’язання продати цей товар кожному хто до нього звертається саме на запропонованих продавцем умовах.

Що робити, якщо на касі магазину Вам повідомляють про нещодавню зміну ціни та пояснюють, що не встигли вчасно змінити цінник?

Перш за все, споживачі повинні знати, що це виключно проблема відповідних співробітників магазину і Ви маєте повне право вимагати здійснити продаж товару за ціною зазначеною в ціннику. І товар має бути проданий Вам безперешкодно та згідно ціни на ціннику незалежно від того, яка вартість значиться в комп’ютері (базі) магазину.

А що стосується різниця вартості, то вона може бути відшкодовану торгівельному підприємству за рахунок працівника відповідального за розміщення цінників.

Як діяти якщо відмовляють у продажі товару по ціні, що вказана на ціннику

У випадку коли людина отримує відмову на її законну вимогу рекомендуємо:

  • по можливості зафіксувати такі факти на фото чи відео;
  • невідкладно вимагати книги відгуків та пропозицій, котра повинна бути наявна у вільному доступі в куточку покупця та внести до неї запис (заяву) з викладенням усіх обставин, що відбулися;
  • з’ясувати найменування суб’єкта господарювання котрим здійснюється торгівля та безпосередню адресу даного магазину;
  • подати відповідну скаргу щодо надання працівниками закладу недостовірної інформації про ціну товару та відмову в реалізації Ваших прав як споживача на адресу Головного управління Держпродспоживслужби вашої області.

А подальші дії будуть залежати від розгляду поданої Вами скарги.

У разі якщо Ви потребуєте роз’яснень  зверніться до контактного центру системи  безоплатної правової допомоги за номером 0-800-213-103. Контакт-центр працює щодня — пн-пт з 8:00 до 19:00, сб-нд з 9:00 до 18:00 за Київським часом. Для з’єднання з оператором у голосовому меню потрібно натиснути 3.

Детальніше дивіться у відео: