До Луцького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги звернувся громадянин Х. у справі про визнання неправомірними дій Департаменту соціальної політики та зобов’язання перерахувати і виплатити недоплачену державну соціальну допомогу як інваліду з дитинства.
Центром прийнято рішення про надання безоплатної вторинної правової допомоги та видано доручення № 308/280-16 від 12.11.2016 адвокату Євгенії Коваленко.
Ознайомившись із матеріалами справи, адвокату стало відомо, що Департамент соціальної політики Луцької міської ради безпідставно відмовив Клієнту у виплаті державної соціальної допомоги як інваліду дитинства 3 групи в період з 01.10.2013 по 30.09.2016.
Адвокат склала адміністративний позов до Департаменту соціальної політики Луцької міської ради про визнання його дій неправомірними.
Під час розгляду справи суд встановив, що громадянин Х. є інвалідом дитинства 3 групи та з вересня 2008 року йому було призначено державну соціальну допомогу, яку він отримував до 01.10.2013.
Крім того, з 30.01.1999 року він перебуває на обліку в Луцькому об’єднаному управлінні Пенсійного фонду України як одержувач пенсії по втраті годувальника, як інвалід дитинства.
З набранням чинності з 01.01.2016 Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям інвалідам», ці громадяни одночасно мають право як на пенсію у зв’язку з втратою годувальника, так і на державну соціальну допомогу відповідно до ст. 1 цього Закону.
У вересні 2013 року в межах встановленого чинним законодавством строку, Луцьким об’єднаним управлінням Пенсійного фонду України отримано довідку МСЕК для подальшого призначення пенсії та державної соціальної допомоги громадянину Х.
Відповідно до п. 2.8 Наказу Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства фінансів України, Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження порядку надання державної соціальної допомоги інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам», виплата державної соціальної допомоги зупиняється у випадку пропуску інвалідом з дитинства строку переогляду стану здоров’я органами медико-соціальної експертизи.
Зазначений вище переогляд стану здоров’я громадянин Х. пройшов вчасно, а отже жодних підстав для припинення йому виплати допомоги не було.
Адвокат навела докази, які були долучені до справи та взяті судом до уваги, стосовно того, що відповідач неправомірно припинив виплату громадянину Х. державної соціальної допомоги як інваліду дитинства 3 групи за період з 01.10.2013 по 13.08.2016.
Постановою Луцького міськрайонного суду Волинської області від 31.01.2017 зазначений адміністративний позов задоволено. Дії Департаменту соціальної політики Луцької міської ради щодо припинення та невиплати громадянину Х. державної соціальної допомоги як інваліду дитинства 3 групи за період з 01.10.2013 по 13.08.2016 включно визнано неправомірними та зобов’язано останній перерахувати і виплатити громадянину Х. недоплачену державну соціальну допомогу за вказаний період.