назад

Інтерактивна правова освіта

1Питання правової освіти населення кожного року стають все більш актуальними, і сприяє цьому не тільки проект «Я МАЮ ПРАВО!», але й Національна стратегія у сфері з прав людини – документ, який передбачає впровадження в освітній процес такої складової, як права людини. Не треба забувати і про постанову Кабінету Міністрів України від 29.05.1995 року та Указ Президента України від 18.10.2001 року, згідно з якими правова освіта є обов´язковою для всіх дошкільних виховних, середніх освітніх, вищих навчальних закладів, навчальних установ підвищення кваліфікації і перепідготовки кадрів.

Сьогодні інформаційно-правові послуги користуються все більшим попитом, тому підвищувати рівень правової освіти дорослих і дітей стає простіше. З цим погоджуються й фахівці Херсонського та Бериславського місцевих центрів та їх бюро, які в рамках загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я маю право» продовжують практику вебінарів.

Про захист прав людини

2розказали школярам фахівці системи БПД Херсонщини під час вебінарів в рамках урядового проекту «Я МАЮ ПРАВО!».

Так, 7 лютого начальник Олешківського бюро правової допомоги Алла Рудь провела вебінар з учнями 4-5 класів Солонцівської загальноосвітньої школи, а головний спеціаліст Олешківського бюро правової допомоги Тетяна Бабаскіна 8-9 лютого – з учнями 5 класу Олешківської гімназії та Абрикосівської загальноосвітньої школи.

3Під час спілкування спікери розказали про основні права та свободи дитини, торкнулася поняття «шкільний булінг» та видів відповідальності за його вчинення. На що учні Солонцівської ЗОШ одноголосно запевнили, що в їх школі булінг відсутній.

Також діти дізнались, як поводити себе з поліцейськими. Поглибити теоретичні знання у сфері взаємовідносин з поліцією школярам допоміг перегляд мультиплікаційного відео під назвою «Ти і поліція». 

Говорячи про безоплатну правову допомогу, правники пояснили, що з 7 січня 2018 року отримати безоплатну вторинну правову допомогу можуть не лише діти-сироти, діти, які позбавлені батьківського піклування, які перебувають у складних життєвих обставинах чи які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів – як було дотепер, а й усі діти.

Вплив домашнього насильства на психіку дитини

«На дворі XXI століття, але ми досі не можемо наблизитися до того, щоб назвати домашнє насильство пережитком минулого. Воно настільки в’їлося в наше життя, що часто не здається чимось неправильним. Багато жертв домашнього насильства навіть не допускають думки про те, що вони не повинні терпіти знущання, а агресори не замислюються про наслідки своїх дій. І, на жаль, дітям часто «дістається» найбільше», – такими словами почала розмову начальник відділу представництва Бериславського місцевого центру Ірина Волошина під час вебінару з учнями Новобериславської ЗОШ.

4

В ході інтерактивного спілкування говорили про те, що собою являє домашнє насильство, який негативний вплив батьків на дітей та яке значення мають так звані «вікові кризи».

Ірина Волошина повідомила школярам, що з 7 січня 2018 року отримати правову допомогу можуть не лише конкретні категорії дітей, а усі діти.

Запобігання насильству в сім´ї

5«Вебінар – це форма навчання, яка проходить з використанням інтернет-технологій. Це сучасно, доступно, просто та зручно. Вебінару властива головна ознака семінару – інтерактивність.», – пояснила учням Гаврилівського ПТУ №26 начальник Нововоронцовського бюро правової допомоги Любов Мінько під час вебінару на тему «Запобігання насильству в сім´ї».

Була створена дружня атмосфера, учасники брали активну участь у проведенні заходу, ставили питання та ділились своїми життєвими історіями. Така форма інтерактивного навчання так захопила учнів, що вони домовилися в подальшому проводити подібні заходи.

Про відповідальність неповнолітніх розказали учням Миролюбівській ЗОШ

14 лютого головний спеціаліст Нововоронцовського бюро правової допомоги Світлана Гаврикова провела онлайн-семінар для учнів 8 класу Миролюбівської ЗОШ Нововоронцовського району на тему: «Зростання злочинності серед неповнолітніх та її відповідальність».

Але на початку спікер розказала учням, що з розвитком інтернет-комунікацій широкого поширення набуло віртуальне спілкування, у тому числі й ділове. Однією з форм ділового інтернет-спілкування є вебінари або, як їх називають по-іншому, онлайн-семінари. Цей термін має англійське походження і утворений від двох слів: web (мережа) і seminar (семінар, навчальні курси), що в дослівному перекладі означає «навчання з використання інтернет-мережі».

6

В ході бесіди спікер розказала про відповідальність, яка існує для неповнолітніх, згідно зі статтями адміністративного та кримінального кодексу.

Після відповідей на питання, учасники дійшли висновку, що проведення онлайн-семінарів є і корисним, і зручним, адже у такий спосіб діти отримують необхідні знання з права та налагоджується зв’язок з найвіддаленішими школами району.

7