Одним із важливих напрямів у діяльності системи безоплатної правової допомоги є проведення широкої правопросвітницької роботи з питань інформування громадян про їх права, механізми їх реалізації та захисту. Виконуючи цю функцію працівники регіональних та місцевих центрів, бюро правової допомоги значну увагу приділяють підвищенню рівня правової освіти учнівської і студентської молоді, педагогічних працівників та батьків.
Правова освіта – це системний процес, і, в такій діяльності необхідна підтримка представників освітньої галузі та спільна робота у даному напрямі підвищення правової обізнаності учасників навчально-виховного процесу.
Днями начальниця відділу комунікацій та правопросвітництва Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області Юлія Козаченко долучилася до роботи проблемного столу “Робота міждисциплінарної команди суб’єктів соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах: досвід, проблеми, пропозиції”.
Захід був проведений за ініціативи навчально-методичного кабінету психологічної служби Полтавської академії неперервної освіти ім. М.В. Остроградського. Враховуючи те, що заклади освіти законодавчо визначені як один із суб’єктів виявлення або організації соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 № 585 «Про забезпечення соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах», п.2), захід мав на меті актуалізувати механізми взаємодії педагогічних працівників із суб’єктами виявлення та/або організації соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах на захист їх прав; висвітлити досвід роботи закладів освіти на забезпечення потреб дітей та досвіду інших суб’єктів такої діяльності.
Привітав учасників заходу та відзначив важливість у час війни в Україні злагодженої міждисциплінарної взаємодії між суб’єктами соціального захисту дітей, яка сприятиме зменшенню кількості ризиків, пов’язаних з недбалим ставленням, жорстоким поводженням чи будь-яким видом насильства стосовно дітей або загрози їх вчинення, директор Полтавської академії неперервної освіти ім. М.В. Остроградського, Віталій Зелюк.
Начальниця відділу комунікацій та правопросвітництва Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області Юлія Козаченко ознайомила учасників заходу з переліком послуг безоплатної правової допомоги, якими можуть скористатися учасники освітнього процесу та поінформувала про напрямки співпраці з закладами освіти з питань профілактичної роботи з учнівською та студентською молоддю.
«Правопросвітницька робота система безоплатної правової допомоги Полтавщини з навчальними закладами області полягає у проведенні широкої інформаційно-роз’яснювальної роботи для всіх учасників освітнього процесу як з дітьми, студентами, так і з батьками, педагогічними колективами. Такі заходи спрямовані на створення належних умов для набуття їх учасниками обсягу правових знань та навичок у їх застосуванні, необхідних для подальшої реалізації своїх прав і свобод, а також виконання покладених на них обов’язків. Правова освіта є складовою частиною системи освіти і має на меті формування високого рівня правової культури та правосвідомості особи, її ціннісних орієнтирів та активної позиції як члена громадянського суспільства. Крім того, ми ставимо собі на меті не лише розповісти про права та обов’язки, а сприяти виробленню установок правомірної поведінки та звички вирішувати свої життєві питання у правовий спосіб. Також ми розповідаємо про можливості системи безоплатної правової допомоги області та як ними скористатися на практиці»- повідомила фахівчиня Регіонального центру.
В обговоренні проблемних питань взяли участь 71 учасник: представники Полтавського міського центру соціальних служб; фахівець відділу ювенальної превенції управління превентивної діяльності Головного управління Національної поліції в Полтавській області; фахівці органів управління освітою; педагогічні працівники (директори, заступники директорів закладів освіти, класні керівники, працівники психологічної служби).
Під час роботи проблемного столу учасники обговорили питання співпраці, визначили потребу у подальшій просвітницькій роботі з педагогічними працівниками з питань забезпечення потреб дітей, виявлення ризиків, які можуть призвести до складних життєвих обставин, ознайомилися з алгоритмом співпраці з іншими суб’єктами соціального захисту дітей.