назад
21.09.17

Моніторинг дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у І півріччі 2017 року

yakist I 2017Проведено моніторинг дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги (далі – Стандарти) у першому півріччі 2017 року. Менеджери з якості системи надання безоплатної правової допомоги провели 743 спостереження за роботою 616 адвокатів у судах, а також – 216 бесід із клієнтами. У переважній більшості випадків адвокати дотримуються Стандартів. Грубих порушень Стандартів не зафіксовано. Більшість клієнтів задоволені роботою адвокатів.

До уваги громадськості – Координаційний центр з надання правової допомоги публікує звіт за результатами згаданого моніторингу.

МОНІТОРИНГ ДОТРИМАННЯ АДВОКАТАМИ СТАНДАРТІВ ПІД ЧАС СУДОВОГО ПРОВАДЖЕННЯ У СУДАХ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ 

Начальники відділів забезпечення якості правової допомоги регіональних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги (менеджери з якості) впродовж І півріччя 2017 року провели:

  • 743 спостереження в судах, у тому числі: 532 – у судах першої інстанції, 211 – у судах апеляційної інстанції, під час проведення спостережень оцінено дотримання стандартів 616 адвокатами;
  • 216 бесід з клієнтами.

monitoring sud

monitoring klienty

Виявлено 4 випадки недотримання адвокатами Стандартів, зокрема:

  • відсутність у адвоката досьє – 2;
  • адвокат не повідомив центр про вступ у справу адвоката за договором (в тому числі укладення договору з клієнтом для захисту якого видано доручення) – 1;
  • адвокат не повідомив центр про вибуття зі справи у зв’язку з відмовою клієнта від захисту та його бажання захищати себе самостійно – 1.

Отже, серед проаналізованих випадків відсутні грубі порушення Стандартів. Адвокати показують високий професійний рівень, виявляють добру підготовку до судових засідань, ознайомлені з матеріалами справ. У більшості адвокатів встановлено хороший контакт із підзахисними; ставлення до клієнтів – з повагою.

СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ПРИКЛАДІВ УСПІШНОГО ЗАХИСТУ, КРАЩИХ ПРАКТИК АДВОКАТСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 

Менеджери з якості опрацювали:

  • 41 приклад кращих практик
  • 153 зразки успішного захисту

Ознайомитись із такими прикладами та практиками можна, зокрема, в Інформаційному дайджесті системи безоплатної правової допомоги.

У І півріччі 2017 року адвокати, які надають БВПД в кримінальному процесі, в інтересах клієнтів досягли, зокрема, таких результатів:

  • винесення виправдувального вироку – 102 випадки;
  • зменшення обсягу обвинувачення – 304 випадки;
  • зміна запобіжного заходу з тримання під вартою на більш м’який – 538 випадків;
  • закриття кримінального провадження у зв’язку з відсутністю в діяннях складу злочину – 93 випадки;
  • звільнення від відбування покарання з випробуванням – 3512 випадків;
  • призначення мінімального строку (розміру) покарання – 3740 випадків.

АНОНІМНЕ АНКЕТУВАННЯ КЛІЄНТІВ ТА АДВОКАТІВ 

Анонімні анкетування проводяться з метою підвищення якості надання безоплатної вторинної правової допомоги та налагодження постійного зв’язку з суб’єктами надання права на безоплатну вторинну правову допомогу.

Всього клієнтам було направлено 444 анкети. Отримано ж від них – 232 заповнені анкети. Адвокатам направлено 1839, та отримано від них 888 заповнених анкет.

ПРОПОЗИЦІЇ ТА ВІДГУКИ КЛІЄНТІВ

– збільшення обсягу інформування про діяльність системи надання БПД в засобах масової інформації;
– проведення загальних тренінгів з підвищення кваліфікації працівників центрів та адвокатів 2-3 рази на рік;
– вдосконалення системи опитування клієнтів щодо якості наданих послуг.

Загалом, більшість опитаних задоволені роботою адвокатів, не мають претензій щодо штатної кількості працівників центрів з надання БВПД та мають позитивні враження від взаємодії із системою надання безоплатної правової допомоги на місцевому та регіональному рівнях.

ПРОПОЗИЦІЇ АДВОКАТІВ 

– введення до методики оплати послуг заохочувальних коефіцієнтів в залежності від результатів розгляду справи;
– спрощення звітності, шляхом уможливлення подання звітних документів онлайн;
– підвищення розміру винагороди адвокатам;
– зазначення в дорученні вичерпного переліку дій, які має вчиняти адвокат;
– вдосконалення електронних сервісів на сайті Координаційного центру;
– запровадження автоматичного розподілу доручень;
– вдосконалення системи обліку відшкодування витрат, пов’язаних з наданням БВПД;
– врегулювання питання своєчасності виплати адвокатам винагороди;
– проведення каскадних тренінгів.

Підсумовуючи пропозиції адвокатів можна підкреслити, що найбільш численними є пропозиції щодо спрощення подання звітності, створення можливості подавати звітність онлайн, підвищення розміру винагороди та проведення каскадних тренінгів.

Переглянути та завантажити повну версію звіту

Довідково

Згідно з п. 2 ст. 26 Закону України від 02.06.2011 №3460-VI «Про безоплатну правову допомогу» адвокат, який надає безоплатну вторинну правову допомогу, зобов’язаний надавати цю допомогу якісно та в необхідному обсязі. Такий же обов’язок покладений на адвокатів контрактом, який вони укладають із центром з надання БВПД.

Стандарти були розроблені робочою групою під головуванням Олександри Яновської, адвоката, д.ю.н., професора кафедри правосуддя Київського національного університету імені Тараса Шевченка. До складу робочої групи увійшли представники органів адвокатського самоврядування, науковці, системи безоплатної правової допомоги.

17 грудня 2013 року Рада адвокатів України схвалила проект стандартів якості надання безоплатної правової допомоги у кримінальному процесі. 25 лютого 2014 року наказом Міністерства юстиції України №380/5 стандарти були затверджені та введені в дію з 1 липня 2014 року.

Стандарти – це 29 обов’язкових для виконання кроків, які повинен здійснювати адвокат, надаючи безоплатну вторинну правову допомогу у кримінальному процесі, що є гарантією надання ним/нею такої допомоги якісно.

З 1 липня 2015 року запроваджено проведення моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному процесі, затверджених загаданим вище наказом Мін’юсту.

Моніторинг здійснюють менеджери з якості відповідно до наказу Координаційного центру з надання правової допомоги від 06 квітня 2015 року № 136 «Питання організації моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному процесі».

yakist I 2017


Приєднуйтесь до сторінок Координаційного центру з надання правової допомоги у соціальних мережах:

Facebook Facebook          YouTube YouTube           Google Google+       тTwitter