назад

Надання безоплатної правової допомоги Черкаським місцевим центром

«А у вас справді можливо отримати правову допомогу безплатно ?» – найчастіше саме з цих слів починається звернення клієнта, який опинився у скрутній життєвій ситуації та потребує правової допомоги, до працівника фронт-офісу Черкаського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Фахівці центру надають консультації та правову інформацію усім хто звертається до центру за допомогою. Також забезпечується можливість кожному, хто потребує правової допомоги, звернутися за її отриманням дистанційно, наприклад, за допомогою телефонних засобів зв’язку, електронної пошти, месенджеру на Facebook-сторінці центру.

Не менш важливим інструментом доступу до безоплатної правової допомоги є  адресна правова допомога. Якщо людина з об’єктивних причин не може прийти до місцевого центру – фахівці прибудуть за адресою клієнта для надання особистої консультації. Найчастіше працівники центру відвідують осіб похилого віку та людей з інвалідністю, надаючи необхідну правову допомогу.

Варто зазначити, що лише протягом шести місяців 2021 року до Черкаського місцевого центру звернулося 2554 особи, з яких: 304 вже отримали безоплатну вторинну правову допомогу.

«У травні 2021 року Черкаський місцевий центру з надання БВПД зафіксував рекордну кількість осіб, які отримали правову допомогу: 35 осіб протягом одного робочого дня. У середньому ж щодня за правовою допомогою до центру звертається 15 – 20 відвідувачів»,- зазначає в.о. директора Черкаського МЦ з надання БВПД Ірина Мостова.

Найпоширенішими питаннями з якими звертаються клієнти до центру є:

  • запровадження порядку арешту грошових рахунків та його зняття;
  • оскарження дій військових частин щодо невиплати компенсації за невикористані дні додаткової відпустки учасникам бойових дій;
  • оскарження невиплат грошової допомоги до 5-го травня  учасникам бойових дій у належних розмірах;
  • стягнення аліментів;
  • перерахунок пенсії;
  • підтвердження трудового стажу;
  • встановлення фактів що мають юридичне значення.

На юристів фронт-офісу покладається дуже важливе завдання, зокрема, надання вичерпних та зрозумілих консультацій і роз’яснень з правових питань, які виникають у клієнтів. Щоб якісно надати правову допомогу, працівники центру приділяють кожній справі чимало часу та зусиль, детально з’ясовують обставини справи, ознайомлюються з документами, які особа надає, вивчають нормативно-правові акти та актуальну судову практику.

«Важливим етапом вирішення правової проблеми з якою звертаються клієнти, є вжиття заходів досудового врегулювання спору. Наші спеціалісти приділяють особливу увагу даному етапу, адже завдяки можливості врегулювання спору у позасудовому порядку, клієнти центру можуть заощадити не лише кошти (які можливо доведеться витратити на сплату судового збору, експертизи та інші додаткові витрати, пов’язані з розглядом справи у суді), а й час, який є безцінним ресурсом», – розповіла заступниця начальника відділу Черкаського МЦ з надання БВПД Таміла Данько.

Правопросвітницький напрям діяльності є не менш важливим для фахівці місцевого центру. Так, з початку 2021 року центром проведено більше 100 правопросвітницьких заходів та забезпечено роботу близько 40 дистанційних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги.

Незважаючи на пандемію, фахівці центру продовжують надавати якісну безоплатну правову допомогу жителям Черкащини, адже розуміють, що це іноді єдина можливість захистити права для тисяч громадян.