назад

Особам похилого віку роз’яснили про доступність державних сервісів

У приміщенні Центру надання адміністративних послуг у місті Біла Церква 6 липня відбувся правопросвітницький захід на тематику доступності державних сервісів для осіб похилого віку за участі фахівців Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Київській області Геннадія Кукси та Антоніни Господаренко.

На заході проінформували учасників зокрема про можливість призначення та перерахунку пенсії, оформлення субсидії та довідки про страховий і трудовий стаж на порталі Дія. Роз’яснили про переваги цифровізації, адже остання сприяє отриманню послуг без численних поїздок до держустанов, десятків ксерокопій та довідок тощо.

 

Говорили про Державну програму доступності та безбар’єрності, метою якої є зробити цифрові сервіси максимально доступними для всіх українців, зокрема, для людей старшого віку.

«Війна та короновіріс значно пришвидшили прогрес розвитку надання послуг урядовими структурами, організаціями та компаніями в усіх секторах та регіонах. Численні обмеження викликали попит на державні онлайн-послуги та перевели їх у розряд речей, якими користуєшся кожен день. І хоч, недостатня цифрова грамотність, вік, інвалідність та багато інших соціальних, економічних та системних перешкод породили певні нерівності на шляху до цифрової еволюції, державна політика щодо усунення зазначених бар’єрів напралена на фізичну та інформаційну доступність державних сервісів», –  зазначила головний фахівець із зв’язків із громадськістю та пресою Антоніна Господаренко.

Геннадій Кукса пояснив, що оформити пенсію чи подати заяву на її перерахунок. можна на порталі Дія, не витрачаючи часу в чергах. Для цього необхідно заповнити анкету, завантажити необхідні документи та надіслати заявку. Процес побудований так, щоб кожен міг це зробити. Незначна кількість документів, полів для заповнення та час на очікування є безумовними перевагами. Далі заявка потрапить на розгляд у Пенсійний фонд автоматично. Із субсидією аналогічно – подається заява на порталі Дія, яка адресно надійде до органів соцзахисту, що призначають субсидії. Крім того, субсидія на більшість видів послуг житлово-комунальних господарств продовжується автоматично, якщо у людини протягом року нічого не змінилося.

Якщо літній особі все ж складно розібратися із цифровими технологіями, на допомогу завжди прийдуть представники державних органів.

Маловідомою, але не менш важливою послугою, яку обговорили на заході, є безкоштовне навчання та освітні заходи для людей похилого віку задля підтримки фізичних, психологічних та соціальних здібностей, що прийнято називати університетом третього віку. Надання такої освітньої послуги має на меті забезпечити підвищення якості життя людей похилого віку, завдяки забезпеченню доступу до сучасних технологій та адаптації до технологічних перетворень, надання допомоги людям похилого віку в адаптації до сучасних умов життя шляхом оволодіння новими знаннями, зокрема формування та розвитку навичок використання інформаційних та комунікаційних технологій, вивчення основ законодавства стосовно людей похилого віку та його застосування на практиці.

Таким чином, люди похилого віку більше дізналися про сервіси та послуги, які передбачені для них державою. Крім того, фахівці роз’яснили учасникам заходу, хто має право на безоплатну правову допомогу та як її отримати. Серед усіх бажаючих розповсюджено інформаційну продукцію.