назад
01.08.17

ПОЗАСУДОВЕ ВРЕГЮЛЮВАННЯ СПОРІВ

    Мирне (позасудове) вирішення спору в цивільному процесі на сьогоднішній день набирає великої актуальності. Це дає можливість швидко та без зайвих затрат (сплата судового збору) вирішити питання зацікавлених сторін.
    Відділ представництва Білоцерківського місцевого центру та адвокати у роботі з клієнтами завжди пропонують останнім розглянути варіант досудового вирішення спору у випадках, коли це можливо, виступаючи в ролі медіаторів. За для досягнення позитивного вирішення питання працівники Центру та адвокати спілкуються не тільки з клієнтом, але й з протилежною стороною спору, пояснюють перспективи примирення, пропонують компроміси. Для сторін спору це певного роду гарантія того, що їх інтереси будуть дотримані, а прийняті рішення будуть законними.

    Наведемо де кілька прикладів досудового примирення в роботі відділу представництва Центру.
Приклад перший.
    До Центру звернувся гр. К, який є інвалідом ІІ групи (довічно) і отримує відповідну пенсію, а також щомісячне грошове забезпечення як особа, постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи 1категорії. Мета звернення: складення позовної заяви про визнання особи такою, що втратила право користування жилим приміщенням та зняття з реєстрації за місцем проживання, а саме колишньої дружини. Головним спеціалістом відділу представництва Ліщук І.В. було запропоновано позасудове вирішення спору, на що клієнт не відразу, але погодився. Сумніватися у можливості владнати дане питання мирним шляхом клієнта спонукали власні емоції, образи до відповідача (колишньої дружини). Ліщук І.В. провела зустріч з відповідачкою, яка теж мала певні власні негативні емоції щодо колишнього чоловіка, але не заперечувала вирішити питання мирним шляхом. Потім Ліщук І.В. запропонувала сторонам зустрітися в її присутності та обговорити дане питання спільно. В результаті проведеної зустрічі було встановлено, що колишня дружина клієнта претензій на квартиру не має та не заперечує проти її зняття з реєстрації місця проживання у квартирі клієнта, що й було зроблено . Мета клієнта була досягнута в позасудовому порядку. Сторони не мають претензій одна до одної.
Приклад другий.
    До Центру звернувся гр. Н , який є інвалідом війни ІІ групи. У клієнта було рішення суду першої інстанції, яким задоволено його позовні вимоги та зобов’язано відповідача усунути перешкоди у користуванні майном клієнта, а саме демонтувати незаконно встановлений паркан. Рішення суду було винесено у лютому 2017 року, про те станом на червень місяць не було виконано, крім того виконавче провадження закрите. Клієнт бажав оскаржувати дії державної виконавчої служби та притягати державних виконавців до відповідальності за несумлінне виконання своїх обов’язків, при цьому клієнт вже подав скаргу до суду самостійно. В результаті проведеної роботи Ліщук І.В. виконавче провадження поновлено, здійснено виїзд державного виконавця на місце, де в присутності клієнта, відповідача, землевпорядника сільської ради було виставлено межі земельної ділянки клієнта та демонтовано паркан. Сторони претензій одна до одної не мають. Ліщук І.В. складено заяву до суду про залишення скарги без розгляду, яку судом задоволено.