назад

Пріоритетність – запорука успіху

Конструктивні та виважені управлінські рішення, успішна координація та методичний супровід усіх напрямків роботи центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги – саме від цих важливих компетентностей очільників як Регіонального, так і місцевих центрів залежить успіх всієї команди системи БПД Сумщини, а також якість надання правової допомоги громадянам.

Про здобутки першого півріччя 2019 року, новації та перспективи говорили 16 липня директори центрів з надання БВПД Сумщини під час керівної ради.

Очільниця Регіонального центру з надання БВПД у Сумській області Олена Демченко зазначила: «Проведення керівної ради це, передусім, обговорення актуальних питань, консолідація зусиль на виконання поставлених завдань, визначення стратегії розвитку системи БВПД на рівні регіону.
Важливо робити все, щоб досягти головної мети: надання якісної безоплатної правової допомоги жителям Сумщини».

Перше півріччя 2019 року для Регіонального, Конотопського, Охтирського, Сумського та Шосткинського центрів з надання БВПД ознаменувалися вагомими показниками у різних напрямках роботи.

Незважаючи на складну демографічну ситуацію на Сумщині, на 8% проти минулорічного періоду збільшилася кількість звернень клієнтів, яка становить – 16250.

Категорії питань, з якими найчастіше звертаються клієнти до місцевих центрів, залишилися незмінними: інше цивільне, сімейне, соціальне.

Із 16250 звернень працівниками центрів надано 14640 консультацій та роз’яснень, тобто надано первинну правову допомогу, а решта – 1610 громадян отримали вторинну правову допомогу.

Також стабільно розвивається в області мережа дистанційних пунктів, яка на сьогодні налічує 170 точок доступу.

Діяльність мобільних пунктів забезпечується кожним місцевим центром/бюро правової допомоги комплексно:

  • шляхом виїздів за окремим графіком, узгодженого відповідно до правових потреб територіальних громад;
  • у межах проекту «Я МАЮ ПРАВО!»;
  • участі у «мобільному соціальному офісі», склад груп та дата виїзду якого узгоджується на рівні органів місцевої влади.

У І півріччі 2019 року юристами здійснено 431 виїзд мобільних консультаційних пунктів, а 117 осіб отримали адресну правову допомогу.

Загальна кількість осіб, які отримали правову допомогу під час роботи дистанційних та мобільних точок доступу – 3509.

 

Окремої уваги заслуговує і активна правопросвітницька, проектна діяльність, плідна співпраця із представниками засобів масової інформації, забезпечення громадян доступом до сервісів Міністерства юстиції України, розвиток мережі партнерів тощо.

Зокрема, Олександр Муха, директор Конотопського місцевого центру, зазначив, що «на базі місцевого центру створено правову платформу для громадських та благодійних організацій для обговорення та пошуку рішень з актуальних проблем щодо розвитку ОТГ, проведення правопросвітницької діяльності. Активними учасниками платформи є такі громадські організації, як «Філософія здоров’я», «Союз Конотопської громади» тощо».

У І півріччі 2019 року місцевими центрами реалізовано проекти:

  • «СтопБулінг»,
  • «Важниця правова».

Успішними були також проекти:

  • «Двомовний творчий простір» (Конотопський місцевий центр),
  • Правовий хаб «Vivat Lex» (Охтирський місцевий центр),
  • «Школа правової освіти» (Сумський місцевий центр),
  • «Підліток і Закон» (Шосткинський місцевий центр).

Ключовими пріоритетами у 3 кварталі 2019 року для системи безоплатної правової допомоги Сумщини залишаються доступність, якість, ефективність надання правової допомоги населенню.