Що таке фінансові послуги та яким чином захистити свої права розповіла фахівчиня Великобагачанського бюро правової допомоги Тетяна Лисенко працівникам та відвідувачам Територіального центру соціального обслуговування виконавчого комітету Гоголівської селищної ради.
Присутні дізналися, що таке фінансові послуги, яким чином захистити свої права як споживачу фінансових послуг та куди необхідно звертатися у разі їх порушення.
«Законом України «Про споживче кредитування» передбачено, що до укладення договору про споживчий кредит кредитодавець надає споживачу інформацію, необхідну для порівняння різних пропозицій кредитодавця з метою прийняття ним обґрунтованого рішення про укладення відповідного договору, в тому числі з урахуванням обрання певного типу кредиту. Ця інформація повинна містити: найменування та місцезнаходження кредитодавця та його структурного підрозділу, через який надається споживчий кредит, реквізити ліцензії або свідоцтва про внесення кредитодавця до Державного реєстру банків чи Державного реєстру фінансових установ; тип кредиту (кредит, кредитна лінія, кредитування рахунку тощо); суму кредиту, строк кредитування, мету отримання та спосіб надання кредиту; тип процентної ставки (фіксована, змінювана), порядок її обчислення, у тому числі порядок її зміни, а також індекси, що застосовуються для розрахунку змінюваної процентної ставки. Індекс, що застосовується для розрахунку змінюваної процентної ставки, повинен відповідати вимогам, встановленим Цивільним кодексом України; види забезпечення за кредитом, необхідність проведення оцінки предмета забезпечення за кредитом та про те, за чий рахунок така оцінка проводиться; орієнтовну реальну річну процентну ставку та орієнтовну загальну вартість кредиту для споживача на дату надання інформації виходячи з обраних споживачем умов кредитування.» – повідомила Тетяна Лисенко.
Фахівчиня Великобагачанського бюро правової допомоги наголосила на тому, що у разі порушення прав споживача законодавством передбачений їх захист.
Відповідно до чинного законодавства України за захистом порушених прав можна звернутися до: Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів, суду, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади.
По закінченню заходу серед його учасників розповсюдили інформаційні матеріали (буклети) правового змісту та надано кваліфіковані консультації.