назад

Процес організації Об’єднання співвласників багатоквартирних будинків у смт. Велика Новосілка йде повним ходом

20171120 133634

Розвиток об’єднань співвласників багатоквартирних будинків – це шлях реалізації реформи житлово-комунального господарства в Україні.  Як свідчить позитивний досвід європейських країн створення таких об’єднань  націлено на  формування інституту ефективного власника житла.  Погодьтеся, ніхто не буде так піклуватися про приведення у належний стан житла, як його справжній господар.

Спеціаліст Великоновосілковського бюро правової допомоги Олексій Тахтаров провів інформаційну лекцію для співробітників комунального підприємства «Великоновосілківський комунхоз. На заході був присутній голова КП «Великоновосілківський комунхоз» Олександр Піскун та працівники фінансового відділу.

Лейтмотивом заходу стало детальне роз’яснення процесу створення Об’єднання співвласників багатоквартирних будинків (далі — ОСББ). Так, процедура створення ОСББ включає наступні етапи:

1) створення ініціативної групи – мінімальна чисельність 3 особи. До складу ініціативної групи мають право ввійти лише власники квартир або нежилих приміщень у багатоквартирному будинку, тож квартиронаймачі й орендарі не можуть бути ініціаторами створення ОСББ. Виняток — якщо власник орендованої квартири видав їм відповідну довіреність.

2) формування реєстру співвласників – кожен співвласник має право бути повідомленим і брати участь у зборах, тому порушення такого права вже є протизаконим. Якщо під час створення ОСББ відсутні відомості про власників, які б підтверджували, що за відповідні рішення віддала свій голос справді більшість співвласників, а не просто осіб, присутніх на зборах, у подальшому такі збори та прийняті на них рішення можуть бути визнані проведеними всупереч закону. Для того щоб цього не сталося, слід точно впевнитися, що «за» проголосувала більшість саме співвласників, а не мешканців, зареєстрованих у квартирах осіб, родичів власників тощо.

3) скликання установчих зборів. Установчі збори об’єднання у новозбудованих багатоквартирних будинках можуть бути проведені після державної реєстрації права власності на більше половини квартир та нежитлових приміщень у такому будинку. Призначивши дату проведення установчих зборів, ініціативна група зобов’язана проінформувати кожного співвласника про це не менш ніж за 14 днів до визначеної дати. Повідомлення має бути оформлено в письмовій формі.

4) підготовка проекту Статуту ОСББ. Одночасно з прийняттям рішення про створення ОСББ установчі збори затверджують його статут, відтак проект цього документа варто підготувати заздалегідь. Статут у двох примірниках підписуватиме голова установчих зборів або будь-яка інша вповноважена зборами особа, підпис на статуті слід завірити нотаріально.

5) проведення установчих зборів. Рішення про створення ОСББ, вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості усіх співвласників будинку. Належним чином прийняте і оформлене рішення загальних зборів про створення об’єднання, поширюється на всіх без винятку співвласників будинку.

6) проведення письмового опитування (за потреби);

7) державна реєстрація ОСББ.

На поставлене запитання присутніх стосовно передачі майна спеціалістом бюро було повідомлено, що після державної реєстрації ОСББ протягом 3-х місяців (на підставі частини 18 статті 6 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку») попередній балансоутримувач зобов’язаний передати об’єднанню на обслуговування сам багатоквартирний будинок, а також наступну документацію:

– план земельної ділянки;

– бухгалтерську і статистичну документацію;

– один екземпляр технічної документації на будинок, до якої включаються: технічний паспорт на квартирний (багатоповерховий) житловий будинок, проектно-кошторисну документацію по схемам пристрої внутрішньобудинкових мереж водопостачання, каналізації, центрального опалення, тепло-, газо-, електропостачання тощо, акти державної комісії приймання житлового будинку в експлуатацію, паспорти котельного господарства, котлів книги (при наявності вбудованих і прибудованих котельних) паспорта ліфтового господарства, акти прийому — передачі житлового будинку в разі зміни його власника або балансоутримувача, кошторису, опису робіт на поточний і капітальний ремонт, акти технічних оглядів, журнали заявок жителів, протоколи вимірювань опору електромереж (за наявності), протоколи вимірювань вентиляції;

– інформації з обліку жителів об’єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об’єкта, які в ньому не живуть, правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об’єкта, планових заходів за попередні і поточний роки, необхідних для утримання об’єкта відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій і мереж об’єкта.

У разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об’єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об’єднання відновлює її за свій рахунок.

Договори на електро- тепло- газо- та ін, укладені попереднім балансоутримувачем, підлягають розірванню. У разі, якщо колишній балансоутримувач ухиляється від здійснення своїх обов’язків і відмовляється виконати дії спрямовані на передачу будинку і документації, Об’єднання звертається до Господарського суду з вимогою здійснити необхідні дії.

ОСББ має самостійно укласти договори на електропостачання (необхідне для діяльності Об’єднання і для освітлення приміщень загального користування, прибудинкової території, під’їздів та ін.), вивезення сміття, прибирання приміщень загального користування, прибудинкової території під’їздів та ін.

Основним фінансовим документом в ОСББ є кошторис, який складається на рік і приймається на щорічних загальних зборах більшістю членів ОСББ. Так як ОСББ є неприбутковою організацією, прибуткова і видаткова частини в кошторисі повинні збігатися.

За безоплатною правовою допомогою, юридичними консультаціями та роз’ясненнями законодавства звертайтесь до установ системи безоплатної правової допомоги:

Маріупольський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги м. Маріуполь, пр. Нахімова 82, тел : (0629)474-695, (050) 951-28-81

Великоновосілківське бюро правової допомоги – смт. Велика Новосілка, вул. Пушкіна буд.36, тел.: (06236) 2-10-30

Волноваське бюро правової допомоги – м. Волноваха, вул. Центральна,буд.43, тел.: (06244) 4-15-50

Вугледарське бюро правової допомоги – м. Вугледар, вул. Трифонова, буд. 22, тел.: ( 06273) 6-40-00,(095) 672-89-90

Курахівське бюро правової допомоги – м. Курахове пр.-т Соборний, буд 4, тел.: (06278) 3-15-48, +38 (099) 514 – 21- 19

Мангушське бюро правової допомоги – смт. Мангуш, пр. Миру,буд 70, тел: (06297) 2-34-80

Нікольське бюро правової допомоги – смт. Нікльське вул. Свободи, буд. 87, тел: ( 06246) 2 -03-54, +38(097) 044-60-88

Покровське бюро правової допомоги – м.Покровськ, вул. Європейська 49, 2 поверх, тел: +38( 066) 351-80-41

Селидівське бюро правової допомоги – м.Селидове, вул. Карла Маркса, буд 41 а, тел : (06237) 7-47-90, +38(099) 633-69-83

Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги: 0-800-213-103