назад
05.07.16

Річниця діяльності Шосткинського МЦ

160705 01У Шосткинському міськвиконкомі 1 липня 2016 року відбувся брифінг на тему: «Перший рік роботи Шосткинського місцевого центру з надання БВПД: підсумки діяльності, досягнення та перспективи».

У заході взяли участь працівники Шосткинського місцевого центру: директор Микола Гудіма, начальник відділу попередньої роботи з клієнтами  Катерина Мірошниченко, начальник відділу організації надання безоплатної вторинної правової допомоги та роботи з адвокатами Павло Єлькін та Ольга Правосуд – начальник відділу взаємодії з суб’єктами надання первинної правової допомоги. Також були присутні представники Шосткинської міської ради, громадських організацій та місцеві засоби масової інформації.

Головною темою брифінгу стало підбиття підсумків роботи Шосткинського місцевого центру за перший рік своєї діяльності, про що власне й розказаав Микола Гудіма: «Протягом року було прийнято 1287 громадян, видано 71 доручення про призначення адвоката. Було здійснено  33 виїзних прийомів  до сільських, селищних, міських рад районів, що обслуговує центр. Створено 8 мобільних пунктів доступу соціально-незахищених верств населення до безоплатної правової допомоги. Для розширення доступу до безоплатної правової допомоги населення інших районів, що обслуговує центр, створено 2 дистанційних пункти консультування на базі Кролевецької та Ямпільської районних бібліотек».

Микола Гудіма окреслив тенденції розвитку безоплатної правової допомоги у 2016 році, зазначивши, що наразі реформа Міністерства юстиції триває, і з 1 вересня у м.Глухів, м.Кролевець, м.Середино-Буда, смт.Ямпіль. м.Путивль запрацюють бюро правової допомоги, як відокремлені підрозділи Шосткинського місцевого центру з надання БВПД.

У своєму виступі керівник місцевого центру докладніше розповів про особливість роботи бюро правової допомоги, зокрема зазначив, що його мета – посилення правової спроможності територіальних громад, адже працівники бюро займатимуться наданням безоплатної первинної правової допомоги (юридичні консультації), забезпеченням доступу до безоплатної вторинної правової допомоги (прийом звернень від громадян), та власне її наданням (здійснення представництва інтересів клієнтів у суді, складанням процесуальних документів), консультуванням громадян та допомогою в доступі до електронних сервісів Міністерства юстиції.

Катерина Мірошниченко розповіла, що за категорією звернень переважають питання соціального забезпечення, спадкові, житлові, сімейні. Щодо спадкового, то це визначення додаткового строку для прийняття спадщини, щодо соціального забезпечення – і перерахунок пенсії, і призначення субсидії,  щодо житлового – державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та приватизація житла, а щодо сімейного – розірвання шлюбу, стягнення аліментів, позбавлення батьківських прав тощо.

Приклади кількох позитивних проблемних справ, які без участі адвоката  та працівників  Шосткинського місцевого центру не вдалось би вирішити, навів Павло Єлькін.

«До центру звернулась мешканка Шостки з проханням допомогти встановити факт належності на праві власності квартири, яку вона прийняла як спадкоємець за заповітом, але спадкове майно присуджено за рішенням суду іншій особі, яка є спадкоємцем за законом. Адвокату було видано доручення,  складено апеляційну скаргу на  рішення місцевого суду про встановлення факту належності на право власності квартири в порядку спадкування за законом. Вимоги клієнта задоволені в повному обсязі.

Також звернення інваліда  2гр. не залишено без уваги працівниками центру, що звернувся зі зверненням про витребування майна з чужого незаконного володіння та відшкодування моральної шкоди. Пояснив, що віддав майно сусіду з проханням повернути  після використання, але останній повів себе не чемно стосовно чоловіка і продовжував  утримувати  майно в себе.   Адвокатом складено позовну заяву, якою вимоги позивача задоволені в повному обсязі. Дані приклади говорять про те, що місцевий центр є необхідною складовою для вирішення порушених Конституційних прав людини», – наголосив Павло Єлькін.

Ольга Правосуд зазначила, що з метою інформування широких верств населення ведеться успішна просвітницька робота з громадськими організаціями, установами, організаціями. Також активно використовуються соціальні мережі, електронні видання з метою популяризації інформації про місцеві центри.

З нагоди річниці Шосткинського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги грамотами міського голови нагороджено Миколу Гудіму, Ольгу Правосуд та Катерину Мирошниченко.