назад

Що робити, якщо газовий лічильник не пройшов повірку і у Вас вимагають гроші

140-18 травня 2018 року до Заставнівського бюро правової допомоги звернулась жителька міста Заставна з проханням надати їй правову консультацію за місцем проживання. Фахівці системи безоплатної правової допомоги відвідали особу з інвалідністю. Пенсіонерка скаржилася на працівників газової служби. За її словами, вони взяли на повірку її газовий лічильник, а через деякий час повідомили, що лічильник не пройшов повірку й потрібно заплатити 3000 гривень за його заміну.

«Якщо лічильник газу, що перебуває у власності споживача, визнаний непридатним до подальшої експлуатації, рішення про доцільність його ремонту приймає оператор газорозподільної системи, враховуючи технічні та економічні чинники. У разі прийняття рішення про доцільність ремонту, оператор газорозподільної системи зобов’язаний встановити відремонтований лічильник газу побутового споживача протягом двох місяців з дати його зняття», – пояснив фахівець безоплатної правової допомоги.

Якщо прийнято рішення про недоцільність проведення ремонту газового лічильника, оператор газорозподільної системи зобов’язаний протягом 15 робочих днів після отримання результатів періодичної повірки (але не пізніше двомісячного строку після зняття лічильника на періодичну повірку) безкоштовно встановити власний розрахунковий лічильник газу для подальших комерційних розрахунків. Такий прилад має бути аналогічного типорозміру. Окрім того, оператор ГРС у той самий термін має повернути споживачу його лічильник газу, письмово повідомити споживача про результати проведення періодичної повірки і прийняти рішення щодо недоцільності ремонту лічильника газу. Це буковинці роз’яснив начальник Заставнівського бюро правової допомоги Василь Данищук.

Особи з інвалідністю належать до категорії осіб, які мають право скористатись послугами адвоката, роботу якого оплачує держава (за умови, що вони отримують пенсію або допомогу, яка призначається замість пенсії, у розмірі, що не перевищує двох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб). Оскільки жителька Заставни вирішила реалізувати своє право, прийнято рішення щодо надання їй вторинної правової допомоги.

Насамкінець фахівець системи безоплатної правової допомоги ознайомив буковинку із загальнонаціональним правопросвітницьким проектом «Я маю право» та надав інформаційні буклети.

Контактна інформація! До фахівців Заставнівського бюро правової допомоги можна звертатися за адресою: Чернівецька область, Заставнівський район, м. Заставна, вул. Д. Галицького, 1а. Телефон: (0 3737) 3-11-87.

Єдиний телефонний номер системи БПД – 0 800 213 103
(дзвінки на вказану телефонну лінію зі стаціонарних і мобільних телефонів у межах України безкоштовні, приймаються цілодобово).