назад

Що робити, якщо Ви придбали товар неналежної якості та як його повернути до магазину?

IMG 3976Про це та інші проблемні питання захисту прав споживачів говорили на заході, організованому фахівцями Третього одеського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

05 грудня 2017 року в приміщенні Одеської національної наукової бібліотеки, в рамках партнерської співпраці між бібліотекою і Третім одеським місцевим центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги, відбувся семінар на тему: «Проблемні питання захисту прав споживачів».

Основним доповідачем на заході виступив начальник відділу Метрологічного нагляду Держпродспоживслужби в Одеській області Раїса Цвик.

Семінар відвідали представники Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги в Одеській області, Головного територіального управління юстиції в Одеській області, працівники Одеської національної наукової бібліотеки, працівники місцевого центру та одесити, яких цікавило дане питання.

Із вступним словом захід відкрила головний спеціаліст Центру Валерія Цап, яка зазначила, що дана тема, по-перше, є актуальною для всіх присутніх як звичайних споживачів, та по-друге, становить професійну зацікавленість для працівників, які надають правові консультації особам, які звертаються за безоплатною первинною правовою допомогою до Центру.

IMG 3976

IMG 3971

На початку свого виступу Раїса Цвик розкрила поняття «споживач», зазначивши, що це фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов’язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов’язків найманого працівника.

Вона зазначила, що з переліком прав та обов’язків споживача можна ознайомитися в статті 4 Закону України «Про захист прав споживачів».

Отже, повернути товар належної якості у магазин (або обміняти його на інший аналогічний) можна, якщо дотримані наступні умови повернення товару:

  • його немає у переліку тих товарів, що не підлягають обміну та поверненню;
  • він не використовувався, і зберігся у тому вигляді, якому його придбавали;
  • пройшло менше двох тижнів з моменту придбання товару;
  • є касовий або товарний чек.

При дотриманні даних умов, можна сміливо йти до магазину та вимагати  дотримання Ваших прав.

«Що стосується роботи головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в Одеській області, на сьогоднішній час найбільше звернень щодо захисту їх прав виникає при здійсненні купівлі товарів в інтернет магазинах, при купівлі дверей, вікон та меблів на замовлення», – підкреслила доповідач.

У зв’язку з чим, Раїса Дмитрівна застерегла присутніх від швидких та необдуманих рішень, які стосуються купівлі товарів через мережу інтернет. Завжди слід користуватись послугами тих проджавців, хто має гарну репутацію та добрі відгуки, бажано від знайомих осіб.

Крім того, зі слухачами обговорювали ті товари, які до магазину не повернеш. Кабінет Міністрів України своєю постановою від 19.03.94 N 172 затвердив Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню).

До цього переліку потрапили усі продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни, а також деякі непродовольчі товари, зокрема, дитячі іграшки і товари для немовлят, тканини, килимові вироби метражні, білизна натільна та постільна, друковані видання, пиломатеріали, записані DVD-диски, інструменти для манікюру, педикюру, ювелірні вироби тощо.

Одним із питань, яке зацікавило присутніх, чи зміниться ціна на ноутбук, який особа хоче замінити, на товар іншої моделі, так як дана продукція виявилась бракованою.

Раїса Цвик роз’яснила слухачам, що Законом України «Про захист прав споживачів» встановлені такі правила: якщо проводиться заміна товару на такий же, тільки справний, то перерахунок вартості не проводиться; якщо заміна проводиться на товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації), то за основу береться більш висока ціна, а отже особі потрібно буде доплатити різницю при заміні такого товару.

Працівники Центру висловлюють щиру подяку представнику Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області – Раїсі Цвик за продуктивну участь у проведенні заходу та співпрацю!

З метою отримання більш детальної інформації та консультацій з питань захисту прав споживачів звертайтесь до Третього одеського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою:
м. Одеса, вул. Отамана Головатого, 1. тел. +38 (048) 793-14-20.