назад
28.04.17

Шляхи кращої взаємодії у процесі реєстрації громадських формувань обговорювали у столиці

фото семинар 3Учора, 27 квітня 2017 року, у Києві відбувся одноденний навчальний семінар, що мав на меті обговорити якнайкращі шляхи взаємодії органів юстиції та центрів з надання БВПД під час реалізації повноважень у сфері реєстрації громадських формувань. Захід організований спільно Українським незалежним центром політичних досліджень (далі – УНЦПД), Міністерством юстиції України та Координаційним центром з надання правової допомоги.

Його учасниками стали працівники регіональних та місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги з 14 областей, які здійснюють прийом-видачу документів для реєстрації громадських об`єднань (фронт-офіси), а також представники Координаційного центру – начальниця Управління стратегічного планування та фінансів Світлана Здрилюк, заступник начальниця Управління координації системи надання безоплатної правової допомоги Олена Ялова та заступник начальника Управління розвитку людських та інформаційних ресурсів у сфері надання правової допомоги Віталій Лямічев.

фото семинар 2

Одноденний захід відбувся в рамках діяльності Робочої групи з питань підготовки пропозицій щодо внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» та був проведений з метою навчання та обміну досвідом фахівців територіальних органів юстиції та працівників системи безоплатної правової допомоги у частині надання адміністративних послуг з державної реєстрації громадських формувань.

Світлана Здрилюк розповіла про розгалужену систему безоплатної правової допомоги, яка охоплює 24 регіони та налічує 549 точок доступу по усій території країни. Окремо представниця Координаційного центру зупинилась на місії, баченні та цінностях системи безоплатної правової допомоги.

Вона представила учасникам заходу результати анкетування щодо рівня надання послуг з реєстрації громадських формувань.

Так, говорячи про оцінку роботи центрів з надання БВПД, як фронт-офісів, Світлана Здрилюк окреслила результати анкетування громадських організацій, опитування яких було проведено у січні-березні 2017 року 72-ма місцевими центрами з надання БВПД та налічувало 788 респондентів. Згідно із ним, 476 запитів надійшло у зв’язку з реєстрацією необхідних змін до статутів громадських організацій; 155 стосувалися утворення громадської організації чи відокремленого її підрозділу; 117 становили запити щодо припинення діяльності громадської організації чи відокремленого її підрозділу; 30 – включення до реєстру громадських організацій зареєстрованих до 2004 року; незначна частка (по 5 запитів) стосувалися виділення ГО та інших питань.

18157100 1680969428872275 1588522140143535666 n

Джерелами інформації про місцеві центри, як фронт-офіси, згідно опитування є здебільшого громадські активісти (34%), сайт Міністерства юстиції України (18%), сайти центрів з надання БВПД (17%), а також сайт Головного територіального управління юстиції (15%). Незначна частка інформації (2%, 3%, 5%) передається через засоби масової інформації, ЦНАПи, бюро правової допомоги, «гарячі лінії» органів влади та проекту УНЦПД «Громадяни в дії» тощо.

Згідно із оцінкою рівня надання місцевими центрами послуг з реєстрації громадських організацій, у більшості відсутні нарікання на неповажне ставлення до клієнтів; 90% опитуваних повністю задоволені послугою фронт-офісу; 88,8% з них відзначили ґрунтовність і достатність консультації.

1232435445646go

Менше з тим, 2,8% респондентів зазначили про наявність черг; 2,5% відмітили про незручне розташування місцевого центру; від 0,1% до 0,4% опитаних наголосили на незручному графіку роботи місцевих центрів з надання БВПД.

Переглянути презентацію Світлани Здрилюк

У рамках пленарного засідання учасники регіонального семінару також заслухали два блоки питань, перший з яких – «Державна реєстрація громадських об’єднань: що потрібно знати представнику центру безоплатної вторинної правової допомоги» представила до обговорення експертка УНДЦП Соломія Старосольська. Присутні ознайомилися з основною термінологією, яка використовується у законодавстві – поняттями громадського об’єднання та його видами (громадське об’єднання зі статусом юридичної особи та без такого; громадська спілка та громадська організація); відмінностями громадських об’єднань та благодійних організацій; правовими підставами залучення фронт-офісів до державної реєстрації громадських об’єднань на етапі прийому-видачі документів (12 послуг).

18118414 1680969402205611 4319438596247223323 n

Другий блок питань був присвячений вивченню алгоритмів використання найбільш популярних послуг в сфері державної реєстрації громадського об’єднання (створення, внесення змін до відомостей та припинення громадського об’єднання, створення, внесення змін до відомостей та припинення відокремлених підрозділів громадських організацій); особливостей державної реєстрації громадського об’єднання без статусу юридичної особи; вимогами до найменувань громадських об’єднань та їх відокремлених підрозділів). Про це розповіли Артем Харченко, заступник начальника відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у м. Києві та Анна Соколова, начальник відділу нормативно-правового забезпечення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління нормативно-правового забезпечення державної реєстрації Міністерства юстиції України.

У другій половині одноденного навчального заходу учасники обговорили питання, присвячені взаємодії суб’єктів державної реєстрації з фронт-офісами в частині здійснення прийому документів та видачі оформлених результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації громадських об’єднань та передивилися презентацію примірного статуту громадської організації зі статусом юридичної особи. На завершення семінару працівники центрів з надання БВПД практикувалися в роботі з Єдиним державним реєстром при реєстрації громадських об`єднань.

фото семинар

Планується, що наступний семінар за цією ж тематикою для працівників системи БПД, що здійснюють прийом-видачу документів для реєстрації громадських об`єднань, ще 11 областей – пройде наприкінці травня 2017 року у Львові.

Нагадаємо, що місцеві центрі з надання БВПД отримали функцію у сфері державної реєстрації громадських формувань у відповідності до реалізації пілотного проекту «Про запровадження пілотного проекту у сфері державної реєстрації громадських формувань».


Приєднуйтесь до сторінок Координаційного центру з надання правової допомоги у соціальних мережах:

Facebook Facebook         YouTube YouTube         Google Google+  тTwitter