назад
09.12.16

У Києві пройшла щорічна сесія стратегічного планування керівного складу системи БПД

8 ss6 – 8 грудня у столиці керівники регіональних та місцевих центрів з надання БВПД, а також команда Координаційного центру з надання правової допомоги підбивали підсумки роботи центрів в поточному році та спільно планували майбутню діяльність в середньостроковій перспективі. Захід пройшов за підтримки українсько-канадського проекту «Доступна та якісна правова допомога в Україні», що реалізується Канадським бюро міжнародної освіти і фінансується Міністерством міжнародних справ Канади.

Під час триденної сесії стратегічного планування команда системи БПД узагальнювала роботу системи в поточному році та обговорювала плани діяльності у майбутньому.

4 ss

Так, першого дня учасники аналізували досягнення та виклики центрів у забезпеченні доступу до безоплатної вторинної правової допомоги; інтеграції первинної і вторинної правової допомоги на рівні територіальних громад, створенні партнерських мереж провайдерів правової допомоги; забезпеченні ефективної функціональної взаємодії усередині системи, зокрема, між місцевими та регіональними центрами з надання БВПД; розвитку інституційної спроможності центрів (включаючи комунікацію із зовнішніми зацікавленими сторонами, ЗМІ); забезпеченні якості надання безоплатної правової допомоги, зокрема, працівниками центрів, та моніторингу якості надання такої допомоги адвокатами.

На думку директора Координаційного центру Андрія Вишневського, найголовнішим досягненням системи є вирішення питання доступності безоплатної правової допомоги через оперативне реагування на потреби людей: це інноваційне відкриття мережі дистанційних та мобільних консультаційних пунктів, і створення бюро правової допомоги по всі території країни в 2016 році.

Другим важливим досягненням, за його словами, є розвиток комунікаційної спроможності системи безоплатної правової допомоги, створення комунікаційної мережі усередині системи та вироблення стратегічного підходу до комунікаційної роботи як усередині системи, та й у комунікації із зовнішніми партнерами.

Третім не менш важливим результатом успішної роботи системи є побудова співпраці системи із різними гравцями у системі правосуддя – як на національному, так й на регіональному рівнях; створення партнерських мереж провайдерів правової допомоги.

1 ss

Іншим важливим досягненням є те, що розвиток системи БПД включено до порядку денного ключових реформ в Україні, що відображено у Стратегії реформування судоустрою, судочинства та суміжних правових інститутів на 2015 – 2020 роки, Національної стратегії у сфері прав людини, Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства та відповідних планів з їх реалізації. Крім того, українська система БПД визнана в світі як одна із найбільш прогресивних молодих систем надання безоплатної правової допомоги, а Україна – одним із лідерів в організації надання БПД. Донори вважають систему БПД одним із найуспішніших державних проектів у сфері правосуддя і захисту прав людини, та підтримують відповідно.

Серед найбільших досягнень системи – її відкритість та прозорість, про що свідчать оприлюднені у відкритий доступ результати зовнішньої оцінки системи, внутрішніх аудитів, планів та прогресу їх реалізації тощо, відкритість системи до такої оцінки та її самостійне ініціювання.

Впродовж наступних двох днів учасники зустрічі спільно напрацьовували ідеї щодо подальшого розвитку системи у 2017 році, обговорили бачення її розвитку у середньостроковій перспективі.

5 ss

Пріоритетами розвитку визначено:

– переорієнтацію системи з надання правової допомоги окремим фізичним особам – на посилення правової спроможності та правових можливостей територіальних громад як за рахунок внутрішніх ресурсів системи, так й у співпраці із партнерами;
– створення системи управління правовими знаннями та розвиток людського потенціалу правничої спільноти та партнерських мереж системи БПД; децентралізація системи надання БПД;
– поступовий перехід від моделі залучення адвокатів ex officio до моделі офісів громадського захисту у кримінальних провадженнях;
– розбудову комплексної інформаційно-аналітичної системи забезпечення надання БПД та впровадження новітніх ІТ-технологій.

У рамках 6-ти робочих груп їх учасники напрацьовували ідеї щодо визначення конкретних кроків та заходів відповідно до визначених пріоритетів.

3 ss

Ці напрацювання ляжуть в основу планів Координаційного центру та центрів з надання БВПД на наступний рік і в середньострокову перспективу розвитку системи безоплатної правової допомоги в Україні.

2 ss

Це вже третя зустріч керівного складу системи безоплатної правової допомоги, яка підтримується проектом «Доступна та якісна правова допомога в Україні», що має на меті розвиток людського потенціалу системи БПД, сприяння стратегічному плануванню діяльності центрів, спроможності до моніторингу та аналізу роботи системи, а також комунікації з усіма зацікавленими сторонами.

Переглянути фотогалерею заходу


Приєднуйтесь до сторінок Координаційного центру з надання правової допомоги у соціальних мережах:

Facebook Facebook         YouTube YouTube         Google Google+       т Twitter