назад

У Захарівці провели семінар «Оренда землі та її державна реєстрація»

saharivka orenda sem16 листопада 2018 року спеціаліст Захарівського бюро правової допомоги Олена Зозулик провела у Захарівській районної філії Одеського обласного центру зайнятості семінар «Оренда землі та її державна реєстрація».

Учасники семінару дізналися, що таке договір оренди землі, хто може бути орендодавцем та орендарем, який порядок укладення договору, який строк дії договору оренди землі, з якого моменту земельна ділянка вважається переданою, який порядок держаної реєстрації договору, а також з яких підстав договір оренди може бути припиненим або розірваним.

Відповідно до Закону України «Про оренду землі», договір оренди землі – це договір, за яким орендодавець зобов’язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов’язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Укладення договору оренди земельної ділянки із земель приватної власності здійснюється за згодою орендодавця та особи, яка згідно із законом вправі набувати право оренди на таку земельну ділянку.

Укладення договору оренди земельної ділянки може бути здійснено на підставі цивільно-правового договору або в порядку спадкування.

Договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально.

Істотними умовами договору оренди землі є:

  • об’єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки);
  • строк дії договору оренди;
  • орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

За згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазначатися інші умови.

Об’єкт за договором оренди землі вважається переданим орендодавцем орендареві з моменту державної реєстрації права оренди.

Для проведення державної реєстрації права оренди потрібно звернутися до суб’єкта державної реєстрації прав (наприклад, ЦНАП). Під час формування та реєстрації заяви державний реєстратор встановлює особу заявника, тому при собі потрібно обов’язково мати оригінал паспорту. 

До заяви також додаються:

  • документ, що відповідно до законодавства підтверджує набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно;
  • документ, що підтверджує сплату адміністративного збору та/ або внесення плати за надання інформації з Державного реєстру прав.

За результатом розгляду заяви державний реєстратор формує витяг про проведену державну реєстрацію прав.

saharivka orenda sem

Присутні отримали інформаційні матеріали, що містять інформацію про роботу та контактну інформацію Роздільнянського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги та Захарівського бюро правової допомоги, а також матеріали, що розробляються в рамках проекту «Я маю право!».