Формування правової свідомості здобувачів освіти на уроках Громадянської освіти є однією з ключових компетентностей в умовах становлення та розвитку громадянського суспільства та правової держави в Україні.
Директор Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Чернігівській області Ірина Протченко, директор Чернігівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Володимир Бобруйко та юрист ГО “МАРТ” Дмитро Науменко провели урок Громадянської освіти із здобувачами освіти І курсу на актуальні сьогодні теми:
- про адміністративну та кримінальну відповідальність неповнолітніх перед Законом;
- булінг у закладах освіти та його наслідки для тих, хто є його ініціатором;
- як відновити порушені права неповнолітніх;
- реалізація проєкту ” Програма відновлення для неповнолітніх, які є підозрюваними у вчиненні кримінального правопорушення “;
- захист конституційних прав громадян в Україні.
Ірина Протченко розповіла присутнім про діяльність Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Чернігівській області, про Програму відновлення для неповнолітніх, які є підозрюваними у вчиненні кримінального правопорушення. Було пояснено, що відновне правосуддя – це керований медіатором (посередником) процес, під час якого правопорушник та потерпілий зустрічаються разом, обговорюють ситуацію, що сталася, і ухвалюють рішення щодо її подальшого вирішення та відшкодування завданої шкоди.
Володимир Бобруйко вів мову про особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх, а також про сприяння працівників місцевого центру у відновленні порушених прав неповнолітніх.
Дмитро Науменко розповів здобувачам освіти, як поводитись при затриманні особи працівниками правоохоронних органів, в чому різниця між поверхневим оглядом і обшуком, поінформував присутніх про конституційні права громадян, які не можуть бути порушеними за будь-яких обставин.
Здобувачі освіти отримали багато практичних порад у сфері захисту своїх прав та отримали відповіді на всі питання в контексті теми.