назад

Відстояти право на пенсію чорнобильцю допоміг адвокат системи БПД

chornobyl  До Ужгородського місцевого центру з надання БВПД звернувся громадянин К. щодо визнання дій відповідного управління Пенсійного фонду України Закарпатської області незаконними та скасування рішення про невиплату йому пенсії. Згідно виданого доручення Ужгородського місцевого центру з надання БВПД, адвокат Михайло Піца надавав безоплатну правову допомогу клієнту в суді першої інстанції. Адвокат провів зустрічі з клієнтом, вивчив обставини й матеріали справи, підготував позовну заяву до суду, забезпечив надання БВПД.

    У позові йдеться про те, що позивач є пенсіонером, який з 2011 р. перебував на обліку у відповідному управлінні Пенсійного фонду України Закарпатської області та отримував пенсію за віком, обчислену відповідно до закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». У червні 2017 р. пенсіонер отримав листа від Пенсійного фонду, в якому повідомлено про припинення йому нарахування пенсії з 2017 р.
    Представник позивача звернувся з відповідним запитом до Пенсійного фонду, який листом підтвердив відмову в нарахуванні і виплаті пенсії позивачу, мотивуючи це тим, що було проведено перевірку пенсійних справ учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, статус яким надано на підставі довідок, виданих Управлінням хімічних військ Прикарпатського військового округу, шляхом витребування додаткових довідок з Галузевого державного архіву Міністерства оборони України про підтвердження періоду участі по ліквідації аварії ЧАЕС. Згідно архівної довідки Галузевого державного архіву Міністерства оборони України від 2017 р. громадянин К. приймав участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС в населеному пункті Наровля, а не в промзоні ЧАЕС та м. Прип’ять, що було зазначено в раніше наданій довідці, на підставі якої йому було призначено пенсію, відповідно до Закону. Оскільки, населений пункт Наровля не відноситься до зони відчуження, право на пенсію за віком відповідно до закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» громадянин К з 2011 р. не має.
    Не погоджуючись з аргументацією відповідача, представник позивача звернувся з запитом до Департаменту соціального захисту населення Закарпатської ОДА і отримав листа, де зазначається, що громадянину К. дійсно  було видано Закарпатською ОДА посвідчення 2 категорії від 1992 р. відповідно до закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» на підставі архівної довідки від 1993 р., виданої Управлінням хімічних військ Прикарпатського військового округу про участь громадянина К. в роботах з ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС у зоні відчуження в відповідний період 1987 р. Правомірність видачі даної довідки встановлено Директивою начальника Головного штабу Збройних Сил України від 1993 р. Розпорядженням Ради Міністрів СРСР від 17.05.1986 №964 було доручено установити зони небезпеки, де оплата праці працівників підприємств, установ і організацій, розташованих в межах 30-кілометрової зони ЧАЕС, розділеної на III, II, I зону небезпеки, проводиться відповідно у 5, 4, 3 кратному розмірі тарифних ставок посадових окладів. Статус учасника ліквідації наслідків ЧАЕС даному громадянину було надано відповідно до довідки відповідної Військової частини від 1987 р., яка є первинним документом, і крім періоду участі громадянина К. підтверджує його оплату праці у чотирикратному розмірі.
  Також у листі зазначається, що довідка Галузевого державного архіву Міноборони України від 2017 р. не скасовує жодну з раніше перерахованих архівних довідок і правильність рішення про видачу посвідчення позивачу підтверджено комісією в 1997 р., а тому підстав для позбавлення статусу учасника ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи громадянина К. не вбачається.
   Дослідивши подані сторонами докази, суд ухвалив позов пенсіонера про визнання дій Ужгородського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Закарпатської області незаконними та скасування рішення про невиплату пенсії задовольнити.