назад
28.09.17

Виклики та важливість незалежних систем правової допомоги обговорюють на регіональній конференції у Грузії

528 та 29 вересня у Грузії відбувається Тбіліська регіональна конференція з питань правової допомоги «Виклики та важливість незалежної правової допомоги», яка організована Службою юридичної допомоги Грузії за підтримки Фундації Відкритого Суспільства Грузії, Європейського Союзу, Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), проекту USAID «Сприяння утвердженню верховенства права в Грузії» і Програми розвитку Організації Об’єднаних Націй (ПРООН). Учасники конференції – представники мережі реформаторів правової допомоги та провідні міжнародні експерти з Литви, України, Молдови, Сьєрра-Леоне, Великої Британії та Грузії. Досвід створення та функціонування української системи надання безоплатної правової допомоги на заході представляють фахівці Координаційного центру – перший заступник директора Мирослав Лаврінок та начальниця управління забезпечення якості правової допомоги Вікторія Мітько.

У рамках тематичних сесій дводенного заходу будуть розглянуті та обговорені ефективні моделі адміністрування систем правової допомоги; питання забезпечення якісної правової допомоги через моніторинг, оцінку та вдосконалення професійних навичок надавачів такої допомоги; питання доступу до правової допомоги і, зокрема, глобальні виклики у забезпеченні правової допомоги вразливим групам у системах кримінальної, цивільної та адміністративної юстиції; інновації та використання сучасних технологій у розширенні доступу до правової допомоги.

Сьогодні, 28 вересня, Мирослав Лаврінок у рамках сесії, яка розглядала приклади ефективних моделей адміністрування систем правової допомоги, розповів про український досвід становлення та розвитку системи надання БПД.

Переглянути презентацію «Безоплатна правова допомога в Україні:
від мрії до плану на кожен день»

Він розповів про прийняття в 2011 році прийнято Закону України «Про безоплатну правову допомогу» як виконання конституційного обов’язку держави перед громадянами та результату зобов’язань України як члена ради, відповідно до якого за Україною закріплено обов’язок створити систему БПД у відповідності до стандартів Ради Європи та практики Європейського суду з прав людину. Мирослав Лаврінок розповів про нинішню розгалужену мережу безоплатної правової допомоги (551 офіс – центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги та бюро правової допомоги по всій Україні) та функціональний підхід до управління системою. Говорив також про досвід системи у налагодженні широкого партнерства із провайдерами послуг, у тому числі правових, на регіональному рівні; інвестування у людський потенціал фахівців системи та ціннісно-компетентісний підхід до формування її команди системи, а також – про об’єднання комунікацій як всередині системи, так і зовні (із широким колом партнерів) на основі спільних цінностей та бачення подальшого розвитку надання правової допомоги в Україні з орієнтацією на посилення правової спроможності громад.

3

Перший заступник директора Координаційного центру розповів також і про стратегічні пріоритети розвитку системи надання БПД в Україні, зокрема, її переорієнтацію з надання правової допомоги окремим фізичним особам на посилення правової спроможності та правових можливостей територіальних громад, створення ефективної системи управління правовими знаннями та подальший розвиток людського потенціалу правничої спільноти та партнерських мереж БПД, децентралізацію системи надання БПД та поступовий перехід від моделі залучення адвокатів ex officio до моделі офісів громадського захисту у кримінальних провадженнях, розбудову комплексної інформаційно-аналітичної системи забезпечення надання БПД та впровадження інших новітніх інформаційних технологій.

На думку Мирослава Лаврінка, такий підхід до побудови системи виправдав себе – сьогодні більше людей в Україні отримали доступ до правосуддя, якого не мали роками. Це визнано в Україні і тому розвиток системи БПД сьогодні включено до порядку денному ключових в державі, як-то: Стратегія реформування судоустрою, судочинства та суміжних правових інститутів на 2015 – 2020 роки, Національна стратегія у сфері прав людини на період до 2020 року, Національна стратегія сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2016 – 2020 рок, План пріоритетних дій Уряду на 2017 рік, Середньостроковий план пріоритетних дій Уряду на період до 2020 року. Розповів він також про запроваджений у системі стратегічний підхід до планування діяльності у зв’язку із цим.

1

Вікторія Мітько поділилася досвідом української системи надання БПД в організації та управлінні якістю надання правової допомоги. Вона розповіла про запровадженні в системі стандарти якості надання безоплатної правової допомоги в кримінальному процесі із 2014 року. Говорила про їх цінність як для клієнтів, так і для адвокатів, а також – про реалізовані підходи до моніторингу дотримання цих стандартів адвокатами.

Переглянути презентацію «Стандарти якості надання БПД у кримінальному процесі»

Також вона говорила про об’єднання зусиль із ключовими партнерами сфери правосуддя в Україні з метою забезпечення доступності та якості правової допомоги і, передусім, партнерські відносини у цьому зв’язку із адвокатами.

Як планується, завтра очільниця управління забезпечення якості правової допомоги розповість про досвід системи БПД у забезпеченні раннього доступу до правосуддя в Україні.

new


Приєднуйтесь до сторінок Координаційного центру з надання правової допомоги у соціальних мережах:

Facebook Facebook           YouTube YouTube            Google Google+       тTwitter