назад

Виїзний прийом у Журавичівській сільській раді

FXuc54oXGvA04 листопада 2016 року головний спеціаліст відділу «Ківерцівське бюро правової допомоги» Луцького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Віра Ольшевська провела виїзний прийом у приміщенні Журавичівської сільської ради Ківерцівського району. Під час прийому за наданням безоплатної правової допомоги звернулося семеро осіб, яких в основному цікавили земельні та спадкові питання.

Зокрема, громадянка М. потребувала роз’яснень стосовно оформлення спадщини на житловий будинок за відсутності на нього правовстановлюючих документів.
Спеціаліст бюро правової допомоги поінформував її, що згідно з положеннями Закону України «Про нотаріат» та пп. 4.14, 4.15, 4.18 «Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України» від 22.02.2012 р. N 296/5 нотаріус перевіряє склад спадкового майна та видає свідоцтво про право на спадщину на майно, яке підлягає реєстрації, лише після подання спадкоємцями правовстановлюючих документів щодо його належності спадкодавцеві. Тобто, у випадку, якщо право власності спадкодавця на це майно було зареєстроване ним за життя. У випадку відсутності у спадкоємця правовстановлюючих документів, нотаріус пише постанову про відмову у вчиненні нотаріальної дії та роз’яснює спадкоємцю процедуру оформлення спадщини в судовому порядку. Не можливо оформити спадщину на будинок чи квартиру через нотаріат, якщо спадкодавцем не оформлено право власності на нерухомість чи не здійснено реєстрацію за життя.
Клієнтку поінформовано, що для звернення до суду стосовно визнання права власності на спадкове майно, йому спочатку потрібно зібрати наступні документи:
• копії свідоцтва про народження спадкодавця та спадкоємців;
• документи підтверджуючі родинні зв’язки зі спадкодавцем (копії свідоцтв про народження чи усиновлення спадкоємців);
• постанову нотаріуса про відмову у вчиненні нотаріальної дії;
• зведений акт вартості будинку (оцінку вартості спадкового майна);
• технічний паспорт на житловий будинок;
• копії паспортів спадкоємців;
• копію свідоцтва про смерть спадкодавця;
• копії документів, підтверджуючих факт прийняття спадщини (виписка з домової книги, копія заяви про прийняття спадщини тощо).
Для отримання вторинної правової допомоги та написання позовної заяви громадянці рекомендовано звернутись за правовою допомогою до відділу «Ківерцівське бюро правової допомоги» Луцького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, яке знаходиться за адресою: м. Ківерці, вул. Грушевського, 23, контактний телефон: (03365) 21849.
Іншу особу, яка звернулась за консультацією цікавило питання оформлення права власності на земельну ділянку.
Працівником бюро надані роз’яснення, що з 2016 року зареєструвати власність чи інші права (оренду, сервітут, і т. ін.) на землю можна, як у нотаріуса, так і через місцевий центр надання адміністративних послуг (ЦНАП), який приймає документи для держреєстрації речових прав на нерухоме майно. Саме після реєстрації в держреєстрі речових прав на нерухоме майно виникає, змінюється чи припиняється відповідне право. Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 р. № 1127 «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» затверджено Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень; визначені правила реєстрації прав на нерухоме майно, у тому числі на земельну ділянку (дана Постанова набрала чинності з 01.01.2016 р.).
Після включення даних про земельну ділянку до державного земельного кадастру (ДЗК) та отримання в місцевому управлінні Держгеокадастру витягу з ДЗК, необхідно звернутись до місцевого ЦНАПу чи нотаріуса для реєстрації права власності на земельну ділянку.
Також роз’яснено, що для реєстрації права власності на земельну ділянку потрібно підготувати наступні документи:
• витяг з Державного земельного кадастру (ДЗК);
• копію та оригінал паспорта заявника;
• копію та оригінал ідентифікаційного номера;
• підтвердження оплати адміністративного збору;
• документ-підставу виникнення права на ділянку (договір купівлі-продажу (дарування, міни і т. ін.), рішення суду, свідоцтво на спадщину тощо);
• довіреність, якщо документи подаються представником (засвідчену нотаріусом, якщо від фізичної особи);
• оригінал та копію паспорта, ідентифікаційного номера представника (якщо документи подаються представником).
Після реєстрації свого права в Державному реєстрі речових прав особа стає повноправним власником земельної ділянки і в подальшому може розпоряджатися нею на власний розсуд.