назад

Захист прав споживачів! Що потрібно знати?

15 березня міжнародна спільнота відзначає Всесвітній день захисту прав споживачів. Датою для святкування цього дня була обрана річниця з дня історичного виступу американського президента Джона Кеннеді у 1961 році, в якому він назвав чотири основних права: право на інформацію, право на безпеку, право на вибір і право бути почутим!

Саме з цієї нагоди днями  фахівчиня Чутівського бюро правової допомоги Марина Монастирьова  провела лекцію для слухачів Університету третього віку при комунальній установі «Центр надання соціальних послуг виконавчого комітету Чутівської селищної ради», де розповіла учасникам заходу, що захист споживчих прав – це складова частина захисту прав людини. У державах із розвиненою економікою споживач здійснює керівну функцію на споживчому ринку. А це можливо лише за активної життєвої позиції кожного громадянина країни за підтримки з боку держави.

 «Ми, як споживачі товарів, робіт та послуг, знаємо про існування Закону України «Про захист прав споживачів» – основний документ, який регулює відносини між споживачами товарів (робіт чи послуг) і продавцями (виконавцями чи виробниками). Однак, не всі з нас ознайомлені із правами, зазначеними в цьому законі, а тим паче, не всі вміють ними користуватись» – зазначила юристка бюро у своєму виступі та акцентувала увагу присутніх, що кожен громадянин має право на:

  • захист своїх прав державою;
  • належну якість продукції та обслуговування;
  • безпеку продукції;
  • необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);
  • відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону;
  • звернення до суду та інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав;
  • об’єднання в громадські організації споживачів (об’єднання споживачів).

Марина Монастирьова розповіла також про основні актуальні на сьогоднішній день проблемні питання щодо придбання, обміну, повернення товарів, як та куди скаржитись,які документи мати при собі та який алгоритм звернення до уповноважених державних органів чи до суду, у разі порушення прав споживача. На завершення свого виступу юристка бюро зазначила, що кожен споживач має не лише розуміти свої права, а й відстоювати їх – тільки так ми можемо зробити наше життя якіснішим!

Нагадуємо, що за отриманням безоплатної правової допомоги Ви можете звернутися до Чутівського бюро правової допомоги, яке знаходиться за адресою: 38800, Полтавська область, смт.Чутове, вул. Набережна,15.