назад
03.05.17

Близько 65 тис. осіб отримали правову допомогу через мережу дистанційних та мобільних консультаційних пунктів БПД

Впродовж 2016 року – І кварталу 2017 року центри з надання БВПД утворили та забезпечили роботу 1898 дистанційних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги та здійснили 10 808 виїздів мобільних консультаційних пунктів (виїзних прийомів громадян). Консультації та роз’яснення з правових питань завдяки виїздам та дистанційним пунктам отримали 64 620 осіб.

Нагадаємо, що робота із налагодження мережі мобільних та дистанційних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги розпочалася наприкінці 2015 року та активно тривала впродовж минулого року. Так, минулого року послугами цієї мережі скористувалося понад 36 тис. осіб (див. детальну інформацію за 2016 рік). Ця робота активно продовжується й у нинішньому році. Так, лише у І кварталі 2017 року кількість громадян, які отримали безоплатну правову допомогу через мережу дистанційних та мобільних консультаційних пунктів БПД, склала 28 392 особи. Це у 1,8 разів більше у порівнянні із аналогічним періодом минулого року. Нижче надаємо відповідну інформацію.

____________________________________________________________________

Дистанційний пункт доступу – це точка доступу до безоплатної правової допомоги для громадян, які мають потребу в безоплатній правовій допомозі, але в силу різних причин (проживання або перебування у віддалених населених пунктах, відсутність вільного часу тощо) не мають можливості її отримати, звернувшись безпосередньо до місцевого центру або бюро правової допомоги. Дистанційний пункт діє на постійній основі за визначеним графіком та розташовується в приміщеннях органів державної влади, органів місцевого самоврядування, установ (організацій, закладів).

У першому кварталі 2017 року зусиллями місцевих центрів утворено та забезпечено роботу нових 577 дистанційних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги. Загалом по всій території України станом на 1 квітня поточного року функціонує – 1 898 дистанційних пунктів.

1 pic

Переглянути інформацію про мережу утворених дистанційних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги (в розрізі місцевих центрів)

Найбільшу кількість дистанційних пунктів доступу було утворено у Полтавській (230), Одеській (185), Дніпропетровській (131), Тернопільській (124), Вінницькій (120), Херсонській (105) та Черкаській (101) областях.

2 pic

Ці пункти функціонують на базі бібліотек, органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади, центрів надання адміністративних послуг, закладів соціального обслуговування населення (центрах соціально-психологічної реабілітації, територіальних центрах обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян, соціальних гуртожитках для внутрішньо переміщених осіб, у будинках-інтернатах, у тому числі для громадян похилого віку та інвалідів), навчальних закладів та закладів охорони здоров’я (зокрема у військово-медичних центрах (військових госпіталях) Міністерства оборони України), військових комісаріатів, громадських та волонтерських організацій, на контрольно пропускних пунктах у зоні розмежування тощо.

Punkt center admin poslug Lviv

Дистанційний консультаційний пункт у центрі надання адміністративних послуг, м. Львів

Dustan punkt Lutskii MC

Дистанційний консультаційний пункт у бібліотеці смт Торчин (Волинська область) фахівцями Луцького місцевого центру з надання БВПД

Так, наприклад, задля доступу до безоплатної правової допомоги внутрішньо переміщених осіб, а також громадян, які проживають на території непідконтрольній Україні, місцеві центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій області із залученням фахівців громадських та волонтерських організацій, організували роботу дистанційного пункту доступу на території гуманітарно-логістичного центру, що розташований в районі контрольно-пропускного пункту в’їзду-виїзду Донецької області «Майорськ».

Dustan punkt Maiorsk

Дистанційний консультаційний пункт доступу на території гуманітарно-логістичного центру, що розташований в районі контрольно-пропускного пункту в’їзду-виїзду Донецької області «Майорськ»

Також місцеві центри по всій України утворили 240 дистанційних пунктів доступу у приміщеннях органів державної служби зайнятості (центрах зайнятості). Це стало можливим, зокрема, через укладення Меморандуму про співпрацю між Державною службою зайнятості та Координаційним центром з надання правової допомоги від 1 листопада 2016 року.

У дистанційних пунктах громадяни можуть отримати правову інформацію, консультації та роз’яснення з правових питань, допомогу у складанні заяв, скарг та інших документів правового характеру. Ці пункти працюють як у формі особистих прийомів громадян, які проводять працівники місцевих центрів, у тому числі із залученням на громадських засадах адвокатів, представників правозахисних організацій, державних органів та органів місцевого самоврядування тощо, так і за допомогою он-лайн консультувань, відеозв’язку, телефонного зв’язку, з використанням інших інформаційних технологій.

Усього у першому кварталі 2017 року працівники місцевих центрів в рамках роботи дистанційних пунктів доступу здійснили 4 617 особистих прийомів громадян, а також провели 3 738 скайп-зв’язків, телефонних зв’язків, он-лайн консультувань.

3 pic

skype sumskii MC

Консультування громадян через Skype-зв’язок, Сумський місцевий центр з надання БВПД

Загальна кількість громадян, яка у першому кварталі 2017 року звернулася за отриманням консультацій та роз’яснень з правових питань під час роботи дистанційних пунктів доступу, склала 8 365 осіб. Усього ж за час функціонування мережі таких віддалених точок доступу (2016 – перший квартал 2017 року) правову допомогу у них змогли отримати 18 290 осіб.

4 pic

Найчастіше відвідувачів дистанційних пунктів цікавлять питання їх соціального захисту, зокрема порядку призначення державної соціальної допомоги, надання житлових субсидій, пенсійного забезпечення, отримання пільг учасниками АТО та соціального захисту їх сімей, надання адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам, у тому числі для покриття витрат на проживання та оплату житлово-комунальних послуг, відновлення соціальних виплат, прийняття спадщини, що знаходиться на тимчасово окупованій території тощо. Також було чимало питань громадян щодо стягнення заборгованості по заробітній платі, незаконного звільнення їх з роботи, здійснення перерахунку пенсії, порядку розірвання шлюбу та стягнення аліментів, порядку оформлення права власності на нерухоме майно, реалізації права учасників АТО на отримання земельної ділянки та житла, порядку призначення інвалідності тощо. Працівники місцевих центрів, які здійснювали прийоми, надавали роз´яснення як положень законодавства у сфері надання безоплатної правової допомоги, так і у сферах земельного, житлово-комунального, сімейного, податкового законодавства, законодавства про працю тощо.

Мобільний консультаційний пункт – це точка доступу до безоплатної правової допомоги, що діє за визначеним місцевим центром графіком для забезпечення потреби в безоплатній правовій допомозі громадянам, що проживають/перебувають у територіально віддалених від місцевого центру населених пунктах або у спеціалізованих установах (госпіталях, пансіонатах, геріатричних установах тощо) шляхом здійснення виїзних прийомів.

Також працівники місцевих центрів в рамках роботи мобільних консультаційних пунктів здійснюють виїзди до одиноких осіб, осіб похилого віку, осіб з обмеженими фізичними можливостями за місцем їх фактичного проживання чи перебування з метою надання таким особам адресної правової допомоги.

Buchacke buro

Адресний виїзд до клієнтки фахівців Бучацького бюро правової допомоги (Тернопільщина)

Усього у першому кварталі 2017 року фахівці місцевих центрів здійснили 3 364 виїзди мобільних консультаційних пунктів, з них 338 – за місцем проживання/перебування осіб з метою надання їм адресної правової допомоги.

5 pic

Найбільшу кількість виїзних прийомів громадян здійснено Ковельським місцевим центром – 127, Білоцерківським місцевим центром – 121, Павлоградським місцевим центром – 116, Краматорським місцевим центром – 115.

Переглянути інформацію про виїзди мобільних консультаційних пунктів/виїзних прийомів громадян (в розрізі місцевих центрів)

Найчастіше виїзди мобільних консультаційних пунктів здійснювались до сільських, селищних, міських, районних рад, що знаходяться у віддалених від місцевих центрів населених пунктах, закладів соціального обслуговування населення (соціальних гуртожитків, дитячих будинків, геріатричних будинків-інтернатів для людей похилого віку), у заклади охорони здоров´я (лікарні, санаторії), у тому числі, військові госпіталі, військові частини, громадські організації людей з інвалідністю, заклади освіти, органи державної виконавчої влади, а також пункти тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства.

Усього під час виїздів у першому кварталі 2017 року фахівці системи БПД проконсультували 10 102 особи.

6 pic

У порівнянні із загальною кількістю зареєстрованих звернень громадян до місцевих центрів впродовж І кварталу 2017 року, кількість осіб, які звернулися та яким була надана правова допомога під час роботи дистанційних та мобільних пунктів доступу у відсотковому еквіваленті становить 11 %.

7 pic

Усього впродовж 2016 року – І кварталу 2017 року центри з надання БВПД утворили та забезпечили роботу 1898 дистанційних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги та здійснили 10 808 виїздів мобільних консультаційних пунктів (виїзних прийомів громадян). Правові послуги у них отримали 64 620 осіб.

«Як засвідчив проведений аналіз, кількість людей, які не втрачають надії вирішити свої питання у правовий спосіб, майже вдвічі вирісла у першому кварталі 2017 року у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Це, в свою чергу, свідчить, що така форма роботи центрів, як здійснення мобільних виїздів та забезпечення функціонування дистанційних пунктів є зручною та найбільш прийнятною для населення, особливо громадян, які проживають у відділених та важкодоступних районах та містах», – наголошує начальниця відділу розширення доступу до правової допомоги Координаційного центру Наталія Марчук.

«Здебільшого повсякденне життя таких громад і вирішення спірних ситуацій регулюють норми звичаєвого права, які далеко не завжди мають належне правове підґрунтя, – додала вона, – тож наші юристи намагаються «правонапрявлювати» громади у цьому».

NB! З детальною інформацією про місця та графіки роботи дистанційних пунктів доступу та мобільних консультаційних пунктів доступу до БПД у розрізі регіонів можна ознайомитись на веб-сайтах регіональних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Ця інформація, зазначимо, актуалізується та доповнюється на періодичній основі.


Приєднуйтесь до сторінок Координаційного центру з надання правової допомоги у соціальних мережах:

Facebook Facebook               YouTube YouTube               Google Google+       т Twitter