назад

Консультаційні пункти фахівців Сарненського МЦ – один із дієвих альтернативних шляхів доступу громадян до БПД

Система БПД має досить розгалужену мережу точок доступу до безоплатної правової допомоги. А для ще кращого доступу громадян до правової допомоги фахівці Сарненського місцевого центру та бюро забезпечують роботу консультаційних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги на базі різних установ та організацій. Оскільки, іноді, в силу тих чи інших причин клієнт не має можливості прийти до центру за консультацією, то тоді, як то кажуть, фахівці Сарненського МЦ ідуть до нього! Таким чином, приміром, громадянин звернувся до органів Пенсійного Фонду, щоб вирішити свої питання, разом з тим в нього є  можливість отримати безоплатну правову консультацію, якщо має таку потребу!

За 2021 рік фахівці Сарненського МЦ 74 рази організовували роботу консультаційних пунктів на базі різних установ та організацій, під час яких надали близько 400 консультацій. Звертались громадяни з найрізноманітнішими правовими питаннями.

Найпоширеніші серед яких:

  • порядок оформлення спадщини, або що робити, якщо пропущений строк для її прийняття;
  • стягнення аліментів на утримання дитини;
  • порядок приватизації земельної ділянки;
  • встановлення факту родинних відносин;
  • порядок перерахунку пенсії;
  • порядок розірвання шлюбу;
  • відповідальність особи за керування транспортним засобом у стані алкогольного сп’яніння та інші.

Пункти консультування працюють на базі різних державних органів та установ – це органи пробації, управлінь Пенсійного Фонду України, управлінь праці, центрів надання соціальних послуг, лікувальних закладів, інклюзивно – ресурсних центрів, спеціальних шкіл та інших. Цьогоріч в планах   розширити цей перелік шляхом налагодження співпраці із іншими державними органами та установами задля формування ще більшої мережі точок доступу громадян до безоплатної правової допомоги.

Слід зауважити, що  у січні місяці, який в народі називають  святковим періодом – громадяни вирішення своїх правових проблем не відкладають «в довгий ящик», а відповідно  фахівці місцевого центру продовжують організовувати роботу дистанційних пунктів. Так за три тижні нового року юристи місцевого центру та бюро правової допомоги забезпечили  низку пунктів консультування на базі різних установ та державних органів.

  1.  Головний юрист сектору “Дубровицьке бюро правової допомоги” Лідія Литвин  такий захід провела у Сарненському районному секторі №1 філії Державної установи “Центр пробації” у Рівненській області.
  2. Помічник юриста сектору “Рокитнівське бюро правової допомоги” Руслана Лозян  забезпечила роботу консультаційний пункт доступу у Сарненському районному секторі №2 філії Державної установи “Центр пробації” у Рівненській області та у Рокитнівському відділі обслуговування громадян (сервісний центр) Управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду в Рівненській області.
  3. Завідувач сектору “Володимирецьке бюро правової допомоги” Лариса Оштук провела консультаційний пункт консультування у Вараському районному відділі філії Державної установи “Центр пробації” у Рівненскій області.
  4. Начальник відділу безоплатної правової допомоги Ірина Дубровська  забезпечила роботу консультаційного пункту у Сарненському районному секторі № 2 філії Державної установи “Центр пробації” у Рівненській області.

Як результат, з початку року 22 особи, відвідуючи різні установи та організації,  отримали потрібну правову консультацію та інформаційні матеріали на різну правову тематику від фахівців Сарненського місцевого центру .