назад

Моніторинговий візит до Нововоронцовського бюро правової допомоги

114 серпня начальник відділу моніторингу місцевих центрів Регіонального центру Світлана Ребриста відвідала Нововоронцовське  бюро правової допомоги, яке є структурним підрозділом Бериславського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Мета візиту – моніторинг діяльності та надання практичних рекомендацій щодо підвищення якості надання правової допомоги, які необхідні при роботі з клієнтами.

Під час спостереження, яке здійснювалось з питань якості роботи з клієнтом в частині доступу до безоплатної правової допомоги; проведення правопросвітницької роботи; надання доступу до електронних сервісів Мін’юсту, фахівцем регіонального центру зазначено, що планування і виконання запланованих заходів відповідає квартальним планам, обладнане відповідними інформаційними стендами й актуальними інформаційними матеріалами. Взагалі організація надання безоплатної первинної правової допомоги у Нововоронцовському бюро правової допомоги (далі – бюро) здійснюється на належному рівні та у відповідності до Положення про бюро правової допомоги. 

Вивчивши та проаналізувавши потреби представників територіальної громади, фахівці Нововоронцовського бюро – в. о. начальника відділу Любов Мінько та головний спеціаліст Христина Рябінкіна – розробили актуальну карту правових потреб та паспорт Нововоронцовського району, згідно з яким на території Нововоронцовського району розташовано 20 сільських населених пунктів та одне селище міського типу. Усього на території району знаходиться 12 місцевих рад.

Досліджуючи питання правопросвітницької роботи, необхідно зазначити, що за нетривалий час роботи працівники бюро з правопросвітницькими заходами відвідали всі населені пункти району і вивчили правові потреби громадян району безпосередньо в місцях їх проживання. Так, найбільші правові потреби громади Нововоронцовського району є з питань житлового, медичного, спадкового, земельного, сімейного права та соціального забезпечення і договірних правовідносин.

За 6 місяців поточного року до Нововоронцовського бюро звернулось 375 клієнтів, із них 255 – нових звернень, 80 – повторні. Вторинну правову допомогу було надано 21 клієнту, а 354 клієнти отримали первинну правову допомогу.

Аналізуючи тематику звернень, з якими звертаються громадяни за первинною правовою допомогою, переважають питання соціального забезпечення, спадкового та земельного права.

Під час спілкування з колегами Світлана Ребриста рекомендувала їм скласти карту правових потреб з урахуванням потреб кожного населеного пункту, тобто ще й в розрізі потреб конкретних місцевих та селищної рад. А для забезпечення мобільної співпраці з населенням – укласти відповідні меморандуми про співпрацю з усіма органами місцевого самоврядування Нововоронцовського району, що забезпечить системність правопросвітницької роботи та здійснення планового консультування в конкретних населених пунктах.

Світлана Ребриста, перебуваючи в смт Нововоронцовка, поспілкувалась з головою селищної ради Володимиром Володимировичем Марчуком, який дуже позитивно оцінив роботу бюро і виявив повну задоволеність не тільки організацією роботи, але й тими заходами, які проводяться нашими фахівцями на території Нововоронцовської селищної ради. 

В.В. Марчук зазначив: «Населення у своїх відгуках дуже задоволене роботою ваших працівників. Люди відзиваються про них тільки позитивно». Також селищний голова смт. Нововоронцовка висловив повну готовність до укладення відповідного меморандуму про співпрацю з бюро правової допомоги.

І дійсно, за період, який підпадає під спостереження, працівниками бюро проведено 60 правопросвітницьких заходів на актуальну правову і соціально-правову тематику. Розроблено дорожню карту смт Нововоронцовка та інформаційні буклети: «Як оформити субсидію»; «Взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (ВПО)»; «Отримання субсидій на послуги житлово-комунального господарства».

Також бюро на належному рівні співпрацює з місцевими ЗМІ, а саме районною газетою «Вісті Нововоронцовщини», про що свідчать наступні публікації: «Хто  має право на безоплатну правову допомогу»;  «Оновлений перелік пільг для учасників АТО в 2017 році»; «Усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою»; «Виїзд дітей за кордон» тощо.

Світлана Ребриста поспілкувалась з представниками громади, запитавши, чи володіють вони інформацією про діяльність бюро та чи задоволені його роботою. Тож усі опитані місцеві мешканці відповіли, що достатньо знають і про роботу бюро, і про послуги, які там надаються. Крім того, інформація з контактними даними бюро правової допомоги та Бериславського місцевого центру є на дошці оголошень місцевої автостанції.

2Говорячи про взаємодію закладів БПД Херсонщини та інших державних установ, Світлана Ребриста зазначила, що Нововоронцовське бюро тісно співпрацює з Нововоронцовським районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. Тим більше, що моніторинговий візит співпав з проведенням спільної наради працівників місцевого центру з провідним фахівцем із соціальної роботи Юлією Бережною. Під час наради обговорювались питання підготовки спільного правопроствітницького заходу щодо  протидії насильству в сім’ї.

Якщо говорити по цей напрямок роботи, слід вказати на співпрацю Нововоронцовського бюро з Великоолександрівським та Високопільським, працівники яких в телефонному режимі обговорюють проблемні питання, а щокварталу зустрічаються на базі Бериславського місцевого центру задля обміну досвідом.

3

Світлана Ребриста провела інтерв’ювання-консультування з питань земельного права, змоделювавши правову ситуацію, коли «потенційний клієнт» звернувся до бюро за консультацією щодо припинення права власності власника земельного паю сільськогосподарського  призначення.  

4Також було проведено спостереження за консультуванням клієнтки з питань сімейного права та захисту прав неповнолітніх дітей, яке  надавала Христина Рябінкіна.

За результатами дослідження було встановлено належний рівень професійного і комунікативного ставлення працівників бюро до клієнта.

Світлана Ребриста разом із працівниками бюро вивчила  анкети зі скриньки «Для відгуків», які містили інформацію про повну задоволеність послугами бюро, серед яких троє клієнтів – Е.Ф.Асадов, А.В.Ходкова та А.І.Маслова – дякували за надані правові послуги, а дві анкети містили побажання обладнати приміщення бюро веб-камерою для скайп-зв’язку, аби отримувати правові консультації в онлайн-режимі.

Традиційно в ході моніторингового візиту працівникам бюро було надано методичну допомогу та рекомендації щодо покращення правопросвітницької роботи, а за результатами обговорення проблемних питань, які виникають під час консультування клієнтів, підготовлено службову записку до Бериславського місцевого центру з надання БВПД щодо вирішення проблемного питання з галузі спадкового права і вчинення нотаріальних дій.

 


Довідково! Нововоронцовське бюро правової допомоги є відділом Бериславського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Контактна інформація:

Бериславський місцевий центр з надання БВПД
(05546) 7-66-66; +38 (068)-814-38-61; +38 (050)-219-78-18
Адреса: 74300, Херсонська обл., м. Берислав, вул. Воскресенська (Рози Люксембург), 6а (вхід з вул. Леніна)

Великоолександрівське бюро правової допомоги
(05532) 2-10-27; +38 (068) 364-30-70
Адреса: 74100, Херсонська область, смт. Великоолександрівка, вул. Свободи (Леніна), 138

Високопільське бюро правової допомоги
(05535) 2-16-03; +38 (098) 394-31-86
Адреса: 74000, Херсонська область, смт. Високопілля, вул. Банкова (Леніна), 10

Нововоронцовське бюро правової допомоги
(05533) 2-12-07
Адреса: 74200, Херсонська область, смт. Нововоронцовка, вул. Суворова , 4 

 

Єдиний телефонний номер системи БПД:

0-800-213-103
(Дзвінки на вказану телефонну лінію із стаціонарних та мобільних телефонів в межах країни є безкоштовними)