назад
18.11.19

Навчальний семінар з огляду юридичних новацій для працівників органів місцевого самоврядування

Здійснення контролю за виконанням суспільно корисних робіт стало новою функцією для працівників сільських та селищних рад, яку вони раніше не виконували і, як наслідок, у представників органів місцевого самоврядування є багато запитань з цього приводу. Тому фахівці Голованівського місцевого центру з надання БВПД під час виїзного прийому громадян провели навчання для працівників Наливайківської  сільської ради на тему: «Суспільно корисні роботи, як один із видів покарання для неплатників аліментів».

Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права дитини на належне утримання шляхом вдосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів» був розроблений з метою забезпечення належного виконання рішень щодо стягнення аліментів. Реалізація цього законодавчого акта має зменшити заборгованість по аліментам та забезпечити належне утримання осіб, які отримують аліменти, що, в свою чергу, сприятиме захисту їхніх прав. У даному законі введений новий вид адміністративного стягнення — суспільно корисні роботи та передбачений певний функціонал щодо його запровадження для органів місцевого самоврядування.
«Раніше органи місцевого самоврядування були активно задіяні у провадженні такого адміністративного стягнення, як громадські роботи, тепер додався ще один. Але на відміну від громадських робіт, суспільно корисні роботи — це оплачувані роботи, чим, власне, вони і отримали підвищений інтерес з боку ОМС», – наголосила Ірина Пташник, начальниця відділу правопросвітництва та надання безоплатної правової допомоги.

Фахівчині місцевого центру пояснили присутнім, що виконання стягнення у вигляді суспільно корисних робіт здійснюється шляхом залучення порушників до суспільно корисної праці, вид якої визначається відповідним органом місцевого самоврядування.

За виконання суспільно корисних робіт порушнику нараховується плата за виконану ним роботу. Оплата праці здійснюється погодинно за фактично відпрацьований час у розмірі не меншому, ніж встановлений законом мінімальний розмір оплати праці.

Строк виконання адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт обчислюється в годинах, протягом яких порушник виконує призначену йому суспільно корисну працю (не більше восьми годин, а неповнолітнім — не більше двох годин на день).

Таким чином, ОМС має визначити вид суспільно корисних робіт. А на власника підприємства, установи, організації або уповноваженого ним органу за місцем виконання порушником суспільно корисних робіт покладається:

  •  погодження з уповноваженим органом з питань пробації переліку об’єктів, на яких порушники виконують суспільно корисні роботи та видів таких робіт;
  •  контроль за виконанням порушниками призначених їм робіт;
  •  своєчасне повідомлення уповноваженого органу з питань пробації про ухилення порушника від виконання суспільно корисних робіт;
  •  ведення обліку та інформування уповноваженого органу з питань пробації про кількість відпрацьованих порушником годин;
  • нарахування плати порушнику за виконання суспільно корисних робіт та перерахування її на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби для подальшого погашення заборгованості зі сплати аліментів.

У сільській місцевості, де відсутні підприємства та організації, всі вище перераховані завдання покладаються на селищного голову або працівника сільської ради  якому буде це доручено.

Після проведення навчання для представників ОМС працював мобільний консультаційний пункт, під час роботи якого місцеві жителі отримали правові консультації з  питання переоформлення земельного паю та розірвання шлюбу з особою, яка перебуває за кордоном.