назад

Порядок отримання паспорта громадянина України у формі ID – картки

10574324 580bc5cab9ce515 березня 2017 року начальник Корюківського бюро правової допомоги Ксенія Матюха провела робочу зустріч з завідувачем Корюківського районного сектору управління Державної міграційної служби України в Чернігівській області Олесею Стельмах. Метою зустрічі стало обговорення обміну паспорта громадянина України на ID – картку (на паспорт громадянина України з безконтактним електронним носієм).

Завідувач сектору Олеся Стельмах повідомила, що ID – картка оформляється з 14 років. Тим, хто вперше отримує паспорт (тоді він видається безкоштовно), потрібно подати у сектор свідоцтво про народження, довідку про реєстрацію місця проживання (з органу реєстрації місцевої ради) та оригінали паспортів батьків (за наявності).
То чи зобов’язані громадяни України обміняти паспорт-книжку на ID-паспорт?
Паспорт громадянина України, що не містить безконтактного електронного носія, оформлений та виданий на підставі документів, поданих до 01.11.2016, є чинним протягом строку, на який його було видано (абз. 4 п. 3 Постанови КМУ від 25.03.2015 № 302).
Основними новелами у законодавстві, яке регулює питання, пов’язані з оформленням та видачею паспорта громадянина України (далі — паспорт) (у формі картки), з 01.11.2016, зокрема, є:
• паспорт оформляється з використанням бланка єдиного зразка — з безконтактним електронним носієм;
• кожен громадянин України, який досяг 14-річного віку, зобов’язаний отримати паспорт громадянина України;
• паспорт громадянина України оформляється особам, які не досягли 18-річного віку, на 4 роки, а особам, які досягли 18-річного віку, — на кожні 10 років;
• до паспорта (на зворотному боці) вноситься реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків (РНОКПП), а для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття РНОКПП та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган, проставляється слово «ВІДМОВА».
Окрім того, до безконтактного електронного носія, що міститься у паспорті, вноситься:
• інформація, зазначена в зоні візуальної перевірки паспорта;
• додаткова змінна інформація (про місце проживання, про народження дітей, про шлюб і розірвання шлюбу, про зміну імені, у разі наявності — РНОКПП, а у разі відмови від його прийняття — проставляється слово «ВІДМОВА»);
• відцифрований образ обличчя особи, відцифровані відбитки пальців рук (лише за згодою особи) та засоби електронного цифрового підпису (для громадян України, які досягли 18-річного віку).
Інформація про реєстрацію місця проживання особи не зазначається в зоні візуальної перевірки паспорта громадянина України, а вноситься до безконтактного електронного носія, який імплантовано у паспорт та зберігається в архівах органів місцевого самоврядування (органів реєстрації). Особі за її вимогою органом реєстрації видається довідка про реєстрацію місця проживання — документ, який підтверджує реєстрацію місця проживання особи.
При втраті паспорта у формі книжки, зміні прізвища або інших персональних даних, розбіжності у записах, псуванні чи в інших випадках заміна паспорта книжки буде відбуватися на ID – паспорт за оплату. Вона становить при виготовленні документа за 20 робочих днів – 279 гривень, за 10 днів – 366 грн.
Нагадуємо, що фахова правова допомога надається
Корюківським бюро правової допомоги Менського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги з 9-00 до 18-00 з понеділка по п’ятницю за адресою: м. Корюківка, вул. Вокзальна, 24, тел. 2-11-32
Також за правовою допомогою звертайтесь до Менського місцевого центру з надання БВПД з 9-00 до 18-00 за адресою:
м. Мена, вул. Героїв АТО, буд. 9. тел: 3-30-01
E-mail:mena.chernihiv@legalaid.gov.ua.
Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги: 0-800-213-103.iCeODdxvInQ